| Author |
Topic  |
|
|
Ohjay
Trogen medlem

109 Posts |
Posted - 23 May 2010 : 23:33:41
|
En Vantage VP-750, med smeknamnet Ghost. Oerhört trevlig Les Paul kopia utan en massa bells 'n' whistles och kosmetiskt krimskrams. Tillverkad i Matsumoku(Japan), antagligen i början på 80-talet(mellan 80-85 iallafall). Exakt tillverkningsårtal vet jag inte då man endast kan se serienumret med blacklight och jag har inte tillgång till sådant tyvärr.
Kropp i mahogny, detsamma gäller halsen som är i 3-delad mahogny. Greppbräda i rosewood, set neck och jag får väl säga long tenon. Helt original sånär som på brickan vid mickväljaren samt nya kondningar. Mickarna har blivit elakt moddade av tidigare ägare men är återställda av mig(det var kablarna som de mixtrat med för att få konstant single-coil m.m). "Locket" till ena stämskruven saknas också. Skicket är mycket bra för en 25-30 år gammal gitarr men det finns lite dings här och där. Värst är skadorna på huvudet(se bilder). Lite lätt bältesskrap på baksidan.
Trots det simpla utseendet så levererar den nåt oerhört och är mycket bekväm att spela på, över lag en mycket mycket trevlig Les Paul i något mindre format. Dessutom är det en ovanlig gitarr, speciellt i Sverige och du inte lär se många till salu.
(stall osv finns självklart. Gitarren har precis fått sig en service när bilderna togs därför finns t.ex inga strängar på)

Hardcase ingår, gitarren finns i Göteborg och hittar till Bussgods.
Pris: 3500:- (ska gitarren skickas bjuder jag på frakten)
Vid byte så är det endast intressant med en Washburn HM20(80-talare, inte reissue), Washburn gitarr/bas i BBR-serien(svarta med röd binding) eller någon Aria gitarr/bas. |
Edited by - Ohjay on 03 September 2010 17:10:21 |
|
|
westhammer
Trogen medlem

205 Posts |
Posted - 25 May 2010 : 09:21:50
|
Behöver veta vad du anser om värdet.
Mvh/Jonas |
 |
|
|
Ohjay
Trogen medlem

109 Posts |
Posted - 25 May 2010 : 12:16:01
|
| Mr. Westhammer har mail i lådan. |
 |
|
|
Chopper
Hängiven

1397 Posts |
|
|
Ohjay
Trogen medlem

109 Posts |
Posted - 15 August 2010 : 15:00:33
|
| Jag kommer antagligen ångra mig Magnus, för det är en fantastisk gitarr, men jag spelar aldrig på den, synd nog. |
 |
|
|
JTM
Trogen medlem

172 Posts |
Posted - 03 September 2010 : 23:35:25
|
Uh.. hugger lite i hjärtat,jag köpte en sån där ny 1982-83 från katalogfirman Marcel,riktigt bra gitarr! Bytte bort den mot en mot en -68 reissue japan strat som jag sedan......faaaan |
 |
|
|
Ohjay
Trogen medlem

109 Posts |
Posted - 04 September 2010 : 13:35:57
|
quote: Originally posted by JTM
Uh.. hugger lite i hjärtat,jag köpte en sån där ny 1982-83 från katalogfirman Marcel,riktigt bra gitarr! Bytte bort den mot en mot en -68 reissue japan strat som jag sedan......faaaan
Köp min då, och återupplev gamla minnen?  |
 |
|
| |
Topic  |
|