Ljudbojen - Mötesplatsen för gitarrfreaks, musiker och annat hyggligt folk
Ljudbojen - Mötesplatsen för gitarrfreaks, musiker och annat hyggligt folk
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 ANNONSER
 SÄLJES instrument
 Vantage Ghost (VP-750)
 New Topic  Reply to Topic
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ohjay
Trogen medlem

109 Posts

Posted - 23 May 2010 :  23:33:41  Show Profile  Reply with Quote
En Vantage VP-750, med smeknamnet Ghost. Oerhört trevlig Les Paul kopia utan en massa bells 'n' whistles och kosmetiskt krimskrams.
Tillverkad i Matsumoku(Japan), antagligen i början på 80-talet(mellan 80-85 iallafall). Exakt tillverkningsårtal vet jag inte då man endast kan se serienumret med blacklight och jag har inte tillgång till sådant tyvärr.

Kropp i mahogny, detsamma gäller halsen som är i 3-delad mahogny. Greppbräda i rosewood, set neck och jag får väl säga long tenon.
Helt original sånär som på brickan vid mickväljaren samt nya kondningar. Mickarna har blivit elakt moddade av tidigare ägare men är återställda av mig(det var kablarna som de mixtrat med för att få konstant single-coil m.m).
"Locket" till ena stämskruven saknas också.
Skicket är mycket bra för en 25-30 år gammal gitarr men det finns lite dings här och där. Värst är skadorna på huvudet(se bilder). Lite lätt bältesskrap på baksidan.

Trots det simpla utseendet så levererar den nåt oerhört och är mycket bekväm att spela på, över lag en mycket mycket trevlig Les Paul i något mindre format. Dessutom är det en ovanlig gitarr, speciellt i Sverige och du inte lär se många till salu.

(stall osv finns självklart. Gitarren har precis fått sig en service när bilderna togs därför finns t.ex inga strängar på)

Hardcase ingår, gitarren finns i Göteborg och hittar till Bussgods.

Pris: 3500:- (ska gitarren skickas bjuder jag på frakten)

Vid byte så är det endast intressant med en Washburn HM20(80-talare, inte reissue), Washburn gitarr/bas i BBR-serien(svarta med röd binding) eller någon Aria gitarr/bas.

Edited by - Ohjay on 03 September 2010 17:10:21

westhammer
Trogen medlem

205 Posts

Posted - 25 May 2010 :  09:21:50  Show Profile  Reply with Quote
Behöver veta vad du anser om värdet.

Mvh/Jonas
Go to Top of Page

Ohjay
Trogen medlem

109 Posts

Posted - 25 May 2010 :  12:16:01  Show Profile  Reply with Quote
Mr. Westhammer har mail i lådan.
Go to Top of Page

Chopper
Hängiven

1397 Posts

Posted - 14 August 2010 :  20:39:10  Show Profile  Visit Chopper's Homepage  Reply with Quote
Oscar, är du verkligen säker på vad du gör. Jag har insett att det där är en av mina bästa gitarrer.

http://www.myspace.com/superscreamersweden
Go to Top of Page

Ohjay
Trogen medlem

109 Posts

Posted - 15 August 2010 :  15:00:33  Show Profile  Reply with Quote
Jag kommer antagligen ångra mig Magnus, för det är en fantastisk gitarr, men jag spelar aldrig på den, synd nog.
Go to Top of Page

JTM
Trogen medlem

172 Posts

Posted - 03 September 2010 :  23:35:25  Show Profile  Reply with Quote
Uh.. hugger lite i hjärtat,jag köpte en sån där ny 1982-83 från katalogfirman Marcel,riktigt bra gitarr!
Bytte bort den mot en mot en -68 reissue japan strat som jag sedan......faaaan
Go to Top of Page

Ohjay
Trogen medlem

109 Posts

Posted - 04 September 2010 :  13:35:57  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by JTM

Uh.. hugger lite i hjärtat,jag köpte en sån där ny 1982-83 från katalogfirman Marcel,riktigt bra gitarr!
Bytte bort den mot en mot en -68 reissue japan strat som jag sedan......faaaan

Köp min då, och återupplev gamla minnen?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
Jump To:
Ljudbojen - Mötesplatsen för gitarrfreaks, musiker och annat hyggligt folk © © Ljudbojen Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000