| Author |
Topic  |
|
|
kvarnis88
Färsking-medlem
64 Posts |
Posted - 10 July 2010 : 14:06:09
|
Ett mycket bra ex! Nyligen ombandad av Arne Arvidsson. Otroligt lättspelad och skön. Måste provspelas
Finns i Tallkrogen i Sthlm!
[/URL]
8500kr |
Edited by - kvarnis88 on 12 July 2010 22:02:51 |
|
|
kvarnis88
Färsking-medlem
64 Posts |
Posted - 10 July 2010 : 14:16:40
|
| NU finns det bild! |
 |
|
|
kvarnis88
Färsking-medlem
64 Posts |
Posted - 10 July 2010 : 14:22:53
|
| Fan Lasse det är en sånn här du ska ha! hehe Du får komma över på en kaffe och känna på den! Kommer bli sugen:-) |
 |
|
|
kvarnis88
Färsking-medlem
64 Posts |
Posted - 10 July 2010 : 14:34:18
|
| HAHA! Du e rolig du! Hare |
 |
|
|
Heed
Färsking-medlem
99 Posts |
Posted - 29 July 2010 : 19:16:57
|
| vad är det för jv modell? vad var det för trä i dessa kroppar, ask, eller basswood? |
 |
|
|
mangan123
Färsking-medlem
33 Posts |
Posted - 30 July 2010 : 11:45:34
|
quote: Originally posted by Heed
vad är det för jv modell? vad var det för trä i dessa kroppar, ask, eller basswood?
den kallas för SST-45, JV Squiers går upp till SST-55, medan lägsta är SST-30. Sedan går det snarare över till Fender JV. Har jag förstått det rätt så har domestic ask medan export al, men är inte helt 100.
Kan skarpt rekomendera squier JV hur som helst, underbara gitarrer! |
 |
|
|
Haraldrig
Veteran-medlem

4991 Posts |
Posted - 30 July 2010 : 15:13:20
|
quote: Originally posted by mangan123
vad är det för jv modell? vad var det för trä i dessa kroppar, ask, eller basswood?
den kallas för SST-45, JV Squiers går upp till SST-55, medan lägsta är SST-30. Sedan går det snarare över till Fender JV. Har jag förstått det rätt så har domestic ask medan export al, men är inte helt 100.
Kan skarpt rekomendera squier JV hur som helst, underbara gitarrer!
De japanska har al (i sällsynta fall ask). Exporterna har basswood eller al (möjligen nån i ask också).
Detta behöver nödvändigtvis inte vara en SST45. Det kan lika gärna vara en export (mer jämförbar med ST65).
Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause |
 |
|
|
mangan123
Färsking-medlem
33 Posts |
Posted - 31 July 2010 : 00:42:38
|
quote: Originally posted by Haraldrig
De japanska har al (i sällsynta fall ask). Exporterna har basswood eller al (möjligen nån i ask också).
Detta behöver nödvändigtvis inte vara en SST45. Det kan lika gärna vara en export (mer jämförbar med ST65).
Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
my bad, menade att exporterna hade basswood! :)
För övrigt angående modellen så utgick jag från Squier JV Katalogen där man kan se hur färgerna representerar modellerna från 30 till 55. Utgår man från färgen med maple fingerbräda är det en 45, men självklart kan de omlackeras och det har troligtvis även gjorts modeller i olika färger också. Du som har koll på JV, vad skulle du jämföra domestic 55an med? |
 |
|
|
Haraldrig
Veteran-medlem

4991 Posts |
Posted - 31 July 2010 : 00:55:33
|
quote: Originally posted by Haraldrig
Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
my bad, menade att exporterna hade basswood! :)
För övrigt angående modellen så utgick jag från Squier JV Katalogen där man kan se hur färgerna representerar modellerna från 30 till 55. Utgår man från färgen med maple fingerbräda är det en 45, men självklart kan de omlackeras och det har troligtvis även gjorts modeller i olika färger också. Du som har koll på JV, vad skulle du jämföra domestic 55an med?
Svårt att säga vad som är jämförbart. Med tanke på att de japanska har al i allmänhet och exporterna många gånger har basswood får jag nog säga att 55'an är bättre än en export. Dock så har ju 55'an japanska mickar (vilka är lätt att byta).
Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause |
 |
|
| |
Topic  |
|