| Author |
Topic  |
|
|
trälhavsvägen
Färsking-medlem
89 Posts |
Posted - 10 July 2010 : 19:09:32
|
| Nä, det här duger inte.... |
Edited by - trälhavsvägen on 04 August 2010 21:14:08 |
|
|
Robert
Trogen medlem

192 Posts |
Posted - 11 July 2010 : 02:51:29
|
| Byta Eastman mot en ESP 901 superstrata? |
 |
|
|
trälhavsvägen
Färsking-medlem
89 Posts |
Posted - 11 July 2010 : 07:44:48
|
Hej! Nej tack, inte min tekopp alls även om jag gillar ESP:s gitarrer. (Jag antar att den har Floyd och är en räsergura?) Hur som helst, tack för visat intresse! MvH Bosse Öquote: Originally posted by Robert
Byta Eastman mot en ESP 901 superstrata?
|
 |
|
|
Robert
Trogen medlem

192 Posts |
Posted - 11 July 2010 : 11:05:15
|
| Mja, just termen räsergura har jag aldrig förståt mig på, men FLoyd har den, och jag förstår fullt ut om någon inte vill ha med sånt att göra över huvud taget :) |
 |
|
|
trälhavsvägen
Färsking-medlem
89 Posts |
Posted - 11 July 2010 : 14:27:32
|
Förstår vad du menar men jag har inget bättre ord för gitarrer på det konceptet! 
quote: Originally posted by Robert
Mja, just termen räsergura har jag aldrig förståt mig på, men FLoyd har den, och jag förstår fullt ut om någon inte vill ha med sånt att göra över huvud taget :)
|
 |
|
|
rag
Stammis

707 Posts |
|
|
trälhavsvägen
Färsking-medlem
89 Posts |
|
|
rag
Stammis

707 Posts |
|
|
trälhavsvägen
Färsking-medlem
89 Posts |
|
|
rag
Stammis

707 Posts |
Posted - 13 July 2010 : 21:35:29
|
quote: Originally posted by trälhavsvägen
Jodu, lockar gör den med gitarrkontot är övertraserat och det skulle ju bli en del emellan... Mvh Bosse Ö
quote: Originally posted by rag
då kanske denna lockar...
http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=42862
ja och då skulle mitt G-konto växa lite....... |
 |
|
|
trälhavsvägen
Färsking-medlem
89 Posts |
Posted - 13 July 2010 : 21:43:11
|
DET är en svår ekvation det där, med så många gitarrer som väntar på att köpas och så måste man tygla sig...quote: Originally posted by rag
Jodu, lockar gör den med gitarrkontot är övertraserat och det skulle ju bli en del emellan... Mvh Bosse Ö
quote: Originally posted by rag
då kanske denna lockar...
http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=42862
ja och då skulle mitt G-konto växa lite.......
|
 |
|
|
trälhavsvägen
Färsking-medlem
89 Posts |
Posted - 14 July 2010 : 11:49:46
|
| BUMP! |
 |
|
|
trälhavsvägen
Färsking-medlem
89 Posts |
Posted - 15 July 2010 : 21:04:44
|
| Bump igen. Kom igen nu, kanongitarr men kanske inte för mig. Kanske för dig? Priset är högst humant skulle jag vilja påstå! |
 |
|
|
ivkos
Färsking-medlem
48 Posts |
|
|
trälhavsvägen
Färsking-medlem
89 Posts |
Posted - 15 July 2010 : 22:04:28
|
Jag såg den häromdagen men jag har redan en strata med rosewood bräda. Och en får räcka. Annars hade varit intressant! MvH Bosse Ö quote: Originally posted by ivkos
Byte mot min strata?
http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=43020
----------------------- Gibson Les Paul, Fender Am Strata från 80-talet, Gibson Nighthawk '96, massa pedaler
|
Edited by - trälhavsvägen on 15 July 2010 22:06:01 |
 |
|
|
ivkos
Färsking-medlem
48 Posts |
Posted - 16 July 2010 : 11:31:27
|
Jag förstår, det är ett vettigt argument
Jag såg den häromdagen men jag har redan en strata med rosewood bräda. Och en får räcka. Annars hade varit intressant! MvH Bosse Ö quote: Originally posted by ivkos
Byte mot min strata?
http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=43020
----------------------- Gibson Les Paul, Fender Am Strata från 80-talet, Gibson Nighthawk '96, massa pedaler |
 |
|
|
trälhavsvägen
Färsking-medlem
89 Posts |
Posted - 17 July 2010 : 10:32:38
|
Jag BUMPAR igen, detta är alltså ingen Plywoodgitarr utan riktig mahogny och flammig lönn, skeppad från Kanada till Kina där den under strikt kontroll skurits till för hand till en gitarr, lackats med cellulosa och skeppats tillbaka till Väst. Vad den skulle ha kostat om Daisy-Sue och Peggy-Lee hade gjort det vågar jag inte tänka på. Jag säljer inte för att det är en kass gitarr utan för att jag faktiskt föredrar solida gitarrer. Detta är mitt andra försök på en halvacke och samma resultat som förra gången. Jag trivs inte helt med gitarrtypen. Gitarren i sig är av MYCKET hög kvalitet! Och 5000 kronor billigare än när den togs ut från TIPTOP den 10:e Maj i år. Hälsningar Bosse Ö |
 |
|
|
leffje
Trogen medlem

496 Posts |
Posted - 17 July 2010 : 11:58:10
|
Hjälper till o bumpar med lite frågor.
*Mittstock? *Mensur? *Elekronik = original?
//L |
 |
|
|
trälhavsvägen
Färsking-medlem
89 Posts |
Posted - 17 July 2010 : 16:00:57
|
Tack för bumphjälp Leffje, här är saxat från Eastmans hemsida: BODY STYLE Hand-carved electric archtop BODY DIMENSIONS 14" X 1 3/4" CUTAWAY Double TOP WOOD Solid hand carved flamed maple BRACING Carved into Maple top TONE BLOCK Maple block under bridge/tailpiece only BACK/SIDES WOOD Solid Hand-Carved Mahogany BODY BINDING 5-ply ivoroid/black HEADSTOCK VENEER Ebony NECK WOODS Mahogany CONSTRUCTIOn Dovetail Neckjoint SCALE LENGTH 25" NUT WIDTH 1 3/4" FINGERBOARD Ebony FRETS 22 Nickel - Silver PICKGUARD No INLAYS MOP Micro dots PICKUPS Dual Mounted Kent Armstrong (HPAG-1) SELECTOR SWITCH 3-way selector switch CONTROLS 2 Volume, 2 Tone OUTPUT JACK Side-mounted BRIDGES/SADDLE Fixed Tunable Gotoh TAILPIECE Stop Tailpiece TUNERS Gold Gotoh STRINGS D'Addario EXL115 AVAILABLE FINISHES Classic, Sunburst, Red CASES Hardshell Included
HELT OMECKAD!
quote: Originally posted by leffje
Hjälper till o bumpar med lite frågor.
*Mittstock? *Mensur? *Elekronik = original?
//L
|
 |
|
|
trälhavsvägen
Färsking-medlem
89 Posts |
Posted - 24 July 2010 : 18:42:17
|
BUMP! |
 |
|
|
trälhavsvägen
Färsking-medlem
89 Posts |
Posted - 25 July 2010 : 13:09:48
|
| REGNBUMP! |
 |
|
|
trälhavsvägen
Färsking-medlem
89 Posts |
Posted - 25 July 2010 : 20:53:58
|
| Nämen kom igen nu, jag behöver pengarna till en traktor (!). |
 |
|
|
trälhavsvägen
Färsking-medlem
89 Posts |
Posted - 28 July 2010 : 09:09:51
|
Jag bumpar igen! Tänk bort att det är 12 polskruvar (dom sabbar faktiskt utseendet en del!) När kunde ni senast köpa en gitarr med flammig topp som är solid, cellulosalackad och ligger under 8000? Så här skulle den se ut med vanliga sex pol hummisar:
 Photoshop är bra att ha ibland. MvH Bosse Ö |
Edited by - trälhavsvägen on 28 July 2010 20:12:47 |
 |
|
|
trälhavsvägen
Färsking-medlem
89 Posts |
Posted - 30 July 2010 : 09:19:11
|
Nej det är inte Asiatiska varianter av Lönn , Mahogny och Ebenholtz utan träbitarna har samma ursprung som det i Nordamerikanska gurur! Så spring inte iväg till MB och köp en Epi eller Hagström utan att titta på den här. En helt annan division. Jag lovar! |
 |
|
| |
Topic  |
|