| Author |
Topic  |
|
|
Walain
Trogen medlem

312 Posts |
Posted - 27 July 2010 : 09:08:15
|
Detta är endast en intressekoll, jag gillar fendern och har egentligen varken brådska eller direkt anledning att bli av med den.
Dock så är storleken 15 watt inget vidare för mig. För svag för att repa med och för stark för att plinka hemma på.
Så om någon kan erbjuda ett intressant byte mot en kraftigare combo eller ännu hellre topp, så låt höra. Intressant är t ex fender, vox, marshall, orange.
Någon ball gura kan eventuellt vara av intresse också.
Hård rock n roll: www.myspace.com/ironlambofficial
Slafsig death metal: www.myspace.com/generalsurgery
Officiell Fender-artist http://www.fender.com/artists/artist.php?id=432 |
Edited by - Walain on 10 August 2010 20:32:17 |
|
|
The Bluesman
Trogen medlem

408 Posts |
|
|
Walain
Trogen medlem

312 Posts |
|
|
robis
Färsking-medlem
35 Posts |
Posted - 27 July 2010 : 16:23:13
|
Kanske en Orange Tiny Terror med 1x12 låda kan vara intressant? Den är ju omkopplingsbar mellan 7/15 Watt
/Råbis |
 |
|
|
Walain
Trogen medlem

312 Posts |
|
|
robis
Färsking-medlem
35 Posts |
Posted - 27 July 2010 : 16:28:54
|
| Jag som läste för fort, sorry :) |
 |
|
|
steely_tom
Färsking-medlem
68 Posts |
Posted - 28 July 2010 : 17:23:40
|
Hello! Har ett par toppar!
1. JCM 600, 60W 2 kanaler. Moddad av Izzy. Rena kanalen har bättre crunch på acceptabel nivå. Distkanalen har har befriats från diodbryggan och fått en mycket tyngre och behagligare dist. Izzy satte i nya rör som inte gått mycket. Låter mycket kalas!
2. Music Man HD130. Switchbar mellan 65 och 130W. Tidiga modellen med rör i likriktaren. Saknar reverbtank. Ej originalchassi, detta är byggt av furu med cremevit tolex. Låter också mycket bra åt Fenderhållet.
/Thomas
/Thomas |
 |
|
|
Walain
Trogen medlem

312 Posts |
Posted - 28 July 2010 : 21:15:49
|
quote: Originally posted by steely_tom
Hello! Har ett par toppar!
1. JCM 600, 60W 2 kanaler. Moddad av Izzy. Rena kanalen har bättre crunch på acceptabel nivå. Distkanalen har har befriats från diodbryggan och fått en mycket tyngre och behagligare dist. Izzy satte i nya rör som inte gått mycket. Låter mycket kalas!
2. Music Man HD130. Switchbar mellan 65 och 130W. Tidiga modellen med rör i likriktaren. Saknar reverbtank. Ej originalchassi, detta är byggt av furu med cremevit tolex. Låter också mycket bra åt Fenderhållet.
/Thomas
/Thomas
Tack för erbjudandet men jag är tyvärr inte intresserad av de två topparna.
Hård rock n roll: www.myspace.com/ironlambofficial
Slafsig death metal: www.myspace.com/generalsurgery
Officiell Fender-artist http://www.fender.com/artists/artist.php?id=432 |
 |
|
|
lpstd
Trogen medlem

156 Posts |
|
|
Walain