View unanswered posts | View active topics It is currently 03 Sep 2026, 14:49

Reply to topic  [ 1 post ] 
Engl rackrigg BORTA! 
Author Message

Post Engl rackrigg BORTA!
<s>Är du på jakt efter en högklassig monsterförstärkare till ett bra pris har du hittat rätt. Jag säljer min Engl-rigg eftersom jag vill byta till topp. Allt är i prima skick, välvårdat och servat.

Riggen består av:
Engl E530 preamp, i princip samma ljudkvalitet som Engl:s Savage-topp. Nybytta JJ ECC83/12AX7-rör.

Engl E830/50 slutsteg, 2 x 50 W uteffekt. Tre ECC83/12AX7-rör i försteget och 8 EL84-rör i slutstegsdelen. Nyligen bytta rör och biasjusterat. Välljudande och kraftfullt slutsteg med det karakteristiska Engl-soundet.

Thon Power Conditioner, jämnar ut strömförsörjningen och eliminerar ev. strömtoppar etc. Även belysning till racket.

Den här riggen klarar allt från mjukt, rent ljud till vrålande metal galant. Det går inte att hamna fel med Engl, särskilt inte till detta pris.

Prisidé: 11000 kr. Ev. förhandlingsbart någon femhundring vid snabb affär.

Om intresse finns kan riggen fås monterad i den 6HE racklåda som syns på bilden. Säljer även den BBE Sonic Maximizer som finns på bilden. Paketpris gäller i så fall.

G-Major effektenheten är EJ till salu.

Kan ev. skickas med post men föredrar personlig affär. Prylarna finns i Stockholm.

Image

sing to me sirens
as the knives now align
and I flow through the cracks
burning heart in my hands</s>

29 Apr 2008, 19:58
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 1 post ]