12-strängade elgitarrer - till Swap Meet?
Jag planerar nog att titta förbi Swap Meet:et i Skrapan på Lördag. Eftersom det känns lite meckigt att släpa med en massa gitarrer på tunnelbanan tänkte jag göra en liten förstudie här...
Finns det spontant intresse för någon av av dessa
En i Sverige riktigt ovanlig 12-strängad Greco. Troligen RG-850, en kopia på Rickenbacker 360/12v64. Band och elektronik i bra skick, och den ser grymt cool ut. Några smådings och lite krakelerad binding, annars välbehållen.
Prisidé: inte under 7000:-

En Danelectro DC-12. Detta är den tidigare re-issuen, med träfärgad headstock istället för de senare som hade headstock i samma färg som kroppen. Denna brukar bedömas som av högre byggkvalitet och lite bättre mickar. Klingar grymt, och kan intoneras 100%-igt pga att alla 12 strängarna är individuellt ställbara. Glittrande "blue sparkle"-lack. En liten ding på kroppen, annars mer eller mindre i nyskick.
Priside: 3900:-

Finns det ngt intresse av dessa? Tillräckligt mycket för att det är värt att släpa dem till Skrapan? Jag dyker väl upp där efter lunch ngn gång på lördag.
Vill någon annan höra av sig med intresse, utanför Swap Meet:et, gör det såklart bra det också.
/David