View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 04:59



Reply to topic  [ 14 posts ] 
Diverse Les Pauler... - SÅLT! 
Author Message

Joined: 17 Jun 2009, 13:04
Posts: 680
Location: Dalarna
Post Diverse Les Pauler... - SÅLT!
Först en Greco EG-900.
Byggd 1979 i Japan av Fujigen. Mahognykropp, lönntopp. Hals i lönn(tror jag) och greppbräda i rosewood. Mickarna är Dimarzio och jag tror att det även här är PAF-mickar. Vikten är ca 4,7 kg och den har nitro-lack.
Nästintill helt original, översadeln är bytt samt någon av skruvarna till bakplattorna samt troligtvis en skruv för höjdjustering av stallmicken.
Ett icke-original hardcase följer med.

Image Image

Image Image

Pris: SÅLD


Sist ut är en Orville by Gibson "Reissue", återigen Japan och Fujigen, årtalet är 1994. Jag tror modellbeteckningen är LPC-57.
Mahognykropp, lönntopp, mahognyhals och greppbräda i rosewood. Jag minns inte exakt vad för typ av lack det är men jag har för mig att det är nitro. Mickarna är Gibson 57 Classic. Vikten är ca 4,5 kg.
I mycket bra skick men det finns 2-3 dings på halsen, man känner dem definitivt när man spelar men inget som jag personligen tycker stör speciellt mycket.
Helt original sånär som på Bigsbyt samt översta axelbandsknoppen som blivit utbytt mot en straplock dito. Original stränghållare följer med om man vill ta bort bigsbyt.
Sjukt trevlig gitarr som jag återigen inte vet om jag vill sälja. Helt klart den bästa ObG jag testat. Bigsbyt låter gudabenådat bra och håller stämningen alldeles utmärkt.
Inget hardcase men jag har kanske någon gigbag som kan följa med.

Image Image

Image Image

Pris: SÅLD


Last edited by Ohjay on 23 Jun 2013, 15:51, edited 8 times in total.



10 Nov 2012, 15:55
Profile
User avatar

Joined: 12 Dec 2008, 19:31
Posts: 630
Location: Västertorp, S Stockholm.
Post Re: Diverse Les Pauler...
Vad kostar renoveringsobjektet inkl. alla delarna ? Ser ut som en trevlig utmaning i vinter.
creamcheese snabel bredband.net
Hälsn.
Lasse

_________________
http://soundcloud.com/lasse59
http://www.creamcheese.se


10 Nov 2012, 17:29
Profile

Joined: 17 Jun 2009, 13:04
Posts: 680
Location: Dalarna
Post Re: Diverse Les Pauler...
susy wrote:
Vad kostar renoveringsobjektet inkl. alla delarna ? Ser ut som en trevlig utmaning i vinter.
creamcheese snabel bredband.net
Hälsn.
Lasse

Du har PM strax


10 Nov 2012, 17:38
Profile

Joined: 25 Nov 2009, 22:51
Posts: 42
Location:
Post Re: Diverse Les Pauler...
Är intresserad av renoveringsobjektet inklusive delar jag med om det finns kvar!

Tar gärna ett PM med pris jag med

MVH David


11 Nov 2012, 13:09
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 17 Jun 2009, 13:04
Posts: 680
Location: Dalarna
Post Re: Diverse Les Pauler...
Slabbefusk wrote:
Är intresserad av renoveringsobjektet inklusive delar jag med om det finns kvar!

Tar gärna ett PM med pris jag med

MVH David


PM skickat


25 Nov 2012, 15:37
Profile
User avatar

Joined: 12 Dec 2008, 19:31
Posts: 630
Location: Västertorp, S Stockholm.
Post Re: Diverse Les Pauler...
Du jag köper gärna Greco renoveringsobjektet om det finns kvar. Det är en lång mörk vinter som kommer.
Pm skickat också.
Lasse

_________________
http://soundcloud.com/lasse59
http://www.creamcheese.se


07 Dec 2012, 22:00
Profile

Joined: 08 May 2008, 23:19
Posts: 1164
Location: Västerbotten
Post Re: Diverse Les Pauler...
Jäklar vad bra bilder du tar!

Ville bara säga det...

/ Azumi


07 Dec 2012, 23:14
Profile

Joined: 17 Jun 2009, 13:04
Posts: 680
Location: Dalarna
Post Re: Diverse Les Pauler...
Azumi wrote:
Jäklar vad bra bilder du tar!

Ville bara säga det...

/ Azumi

Tackar :oops:


10 Jan 2013, 19:30
Profile

Joined: 17 Jun 2009, 13:04
Posts: 680
Location: Dalarna
Post Re: Diverse Les Pauler... - Något sänkta priser!
Upp å hoppa


08 Feb 2013, 10:27
Profile

Joined: 28 Dec 2012, 13:45
Posts: 14
Post Re: Diverse Les Pauler... - Något sänkta priser!
Har du en goldtop p90 av Greco,Burny el. Orville så hör av dig.


10 Feb 2013, 09:58
Profile

Joined: 17 Jun 2009, 13:04
Posts: 680
Location: Dalarna
Post Re: Diverse Les Pauler... - Något sänkta priser!
Grenrund wrote:
Har du en goldtop p90 av Greco,Burny el. Orville så hör av dig.

Jag har en Navigator Goldtop med P90, men den kostar betydligt mer än vad en Greco, Orville, Burny skulle kosta. Verkar det ändå intressant så skicka ett PM.


10 Feb 2013, 11:21
Profile

Joined: 19 Jan 2013, 11:17
Posts: 15
Post Re: Diverse Les Pauler... - Något sänkta priser!
Var i Sverige finns dessa Les Pauler min gode herre?


14 Feb 2013, 23:23
Profile

Joined: 17 Jun 2009, 13:04
Posts: 680
Location: Dalarna
Post Re: Diverse Les Pauler... - Något sänkta priser!
adrianbax wrote:
Var i Sverige finns dessa Les Pauler min gode herre?

Göteborg(står så om du tittar lite till vänster under mitt nick ;) )


21 May 2013, 23:59
Profile

Joined: 17 Jun 2009, 13:04
Posts: 680
Location: Dalarna
Post Re: Diverse Les Pauler...
Bud?


10 Jun 2013, 15:38
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.