Diverse Les Pauler... - SÅLT!
Först en
Greco EG-900.
Byggd 1979 i Japan av Fujigen. Mahognykropp, lönntopp. Hals i lönn(tror jag) och greppbräda i rosewood. Mickarna är Dimarzio och jag tror att det även här är PAF-mickar. Vikten är ca 4,7 kg och den har nitro-lack.
Nästintill helt original, översadeln är bytt samt någon av skruvarna till bakplattorna samt troligtvis en skruv för höjdjustering av stallmicken.
Ett icke-original hardcase följer med.

Pris: SÅLDSist ut är en
Orville by Gibson "Reissue", återigen Japan och Fujigen, årtalet är 1994. Jag tror modellbeteckningen är LPC-57.
Mahognykropp, lönntopp, mahognyhals och greppbräda i rosewood. Jag minns inte exakt vad för typ av lack det är men jag har för mig att det är nitro. Mickarna är Gibson 57 Classic. Vikten är ca 4,5 kg.
I mycket bra skick men det finns 2-3 dings på halsen, man känner dem definitivt när man spelar men inget som jag personligen tycker stör speciellt mycket.
Helt original sånär som på Bigsbyt samt översta axelbandsknoppen som blivit utbytt mot en straplock dito. Original stränghållare följer med om man vill ta bort bigsbyt.
Sjukt trevlig gitarr som jag återigen inte vet om jag vill sälja. Helt klart den bästa ObG jag testat. Bigsbyt låter gudabenådat bra och håller stämningen alldeles utmärkt.
Inget hardcase men jag har kanske någon gigbag som kan följa med.

Pris: SÅLD