View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 04:00



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Fender AV-62 Stratocaster - 01 Borta 
Author Message

Joined: 24 Dec 2010, 19:33
Posts: 335
Location:
Post Fender AV-62 Stratocaster - 01 Borta
Bortbytt
Har för många strator så jag tänker mig att avyttra denna mycket trevliga gitarr.
Helt original, mycket bra band och i övrigt fint skick. Priside: 8900:-
Gitarren finns i Arvika ca. en timme väster om Karlstad.
Byten är väl inte helt uteslutna men eftersom jag inte har så värst mycket GAS just nu vet jag inte mot vad. "Try me" vet jag :D

Image
Image
Image
Image


Last edited by gbdw on 27 May 2013, 11:00, edited 3 times in total.



18 May 2013, 12:03
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15249
Location:
Post Re: Fender AV-62 Stratocaster - 01
wow vilken bräda ,ser ut som Braz..... fin gitarr Du har där

_________________



19 May 2013, 12:50
Profile ICQ WWW

Joined: 24 Dec 2010, 19:33
Posts: 335
Location:
Post Re: Fender AV-62 Stratocaster - 01
Mike Leaf wrote:
wow vilken bräda ,ser ut som Braz..... fin gitarr Du har där


Tackar :D Känns ju utifrån de exemplar jag kommit i kontakt med som att Fender hade bra koll på rosewoodbrädorna runt sekelskiftet. Tätvuxet och mörkt utan bets jämfört med de senare jag varit i kontakt med.

Har fått en del frågor om gitarren så jag passar på att lämna lite kompletterande uppgifter när jag ändå är inne och skriver:
Greppbräderadie 7,25"
Sadelbredd är 42,4mm när jag mäter med skjutmåttet.
Vikt: 3,6 kg på min fiskevåg.
Halsprofilen skulle jag nog vilja beskriva som typisk strata, lagom rund c-profil - kanske en aning djupare än American Standard.
Det mesta i case candyväg finns kvar: instruktionsbok, hang tags, putsduk, klistermärke, påse med extrafjädrar till svajet, Axelrem och ashtray.
Frakt går att lösa - Posten, Schenker, Bussgods är väl de alternativ jag kan komma på. Jag kan även tänka mig att åka en bit för att göra affären ansikte mot ansikte, kan ju till och med vara att föredra tycker jag.


19 May 2013, 21:34
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 24 Apr 2008, 16:01
Posts: 44
Location:
Post Re: Fender AV-62 Stratocaster - 01
Halloj!
Jag har skickat ett bytesförslag via e-post.
Hälsn: Magnus


20 May 2013, 15:39
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 24 Dec 2010, 19:33
Posts: 335
Location:
Post Re: Fender AV-62 Stratocaster - 01
Stratcat wrote:
Halloj!
Jag har skickat ett bytesförslag via e-post.
Hälsn: Magnus


Och nu ska du ha ett svar i din inbox.. :D


20 May 2013, 20:19
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 02 Oct 2009, 22:34
Posts: 344
Location:
Post Re: Fender AV-62 Stratocaster - 01
Mail i din inkorg! :)


20 May 2013, 23:10
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 24 Dec 2010, 19:33
Posts: 335
Location:
Post Re: Fender AV-62 Stratocaster - 01 / On hold tills över hel
Ska testa ett byte så vi tar en liten time-out :D


21 May 2013, 15:13
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 24 Dec 2010, 19:33
Posts: 335
Location:
Post Re: Fender AV-62 Stratocaster - 01 Borta
Stort tack till Stratcat för smidigt byte :D


27 May 2013, 11:01
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 24 Apr 2008, 16:01
Posts: 44
Location:
Post Re: Fender AV-62 Stratocaster - 01 Borta
Tack själv!


27 May 2013, 11:13
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.