
Gibson SG Standard 1973 med Bigsby -SÅLD-
Säljer en Gibson SG Standard från 1973 med Bigsby.
Allt är original förutom bryggan. Originalbryggan har försvunnit sedan förra ägaren.
Det ska sitta en så kallad harmonica bridge men nu sitter det istället en Gotoh tune-o-matic ersättningsbrygga.
Det går att få tag i en harmonica original på ebay men har läst mycket om den och den är inte speciellt eftertraktad.
Gitarren är i fint skick för sin ålder men självklart är den använd så den har ju sina skavanker också.
Framsidan har bleknat och är någonstans mellan röd och brun (natural) men baksidan är fortfarande väldigt röd.
Tyvärr har den en gång gått av i huvudet/halsen och blivit lagad.
För min del har det inte märkts av mer än kosmetiskt då den sitter så pass långt upp.
I övrigt är den 100% original och pickuperna låter superbra.
Pris: 10 000 kr
Finns att testa i replokal i Borås.
Den kommer i ett Epiphone SG hardcase och kan skickas.
Attachment:
IMG_6037.JPG [ 41.47 KiB | Viewed 1166 times ]
Attachment:
IMG_6038.JPG [ 51.95 KiB | Viewed 1166 times ]
Attachment:
IMG_6039.JPG [ 43.62 KiB | Viewed 1166 times ]
Attachment:
IMG_6040.JPG [ 42.08 KiB | Viewed 1166 times ]
Attachment:
IMG_6041.JPG [ 43.5 KiB | Viewed 1166 times ]