View unanswered posts | View active topics It is currently 03 Sep 2026, 00:25

Reply to topic  [ 1 post ] 
Rickenbacker bastard 
Author Message

Post Rickenbacker bastard
En Rickenbacker 366 som är kraftigt ombyggd. Den har tidigare suttit ihop med en likadan ric som dubbelhalsad vänstergitarr. Den är numera bortopererad från sin tvilling och har en delvis ny kropp. Det framgår nog av bilderna var skarven sitter. Den är cellulosalackad med gott resultat. Bygget är gjort av en möbelsnickare/ instrumentbyggare. Serienummren på dessa verkar ska sitta på jackplattan (som är utbytt) De nummer som finns sitter på toppen av huvudet och är "1998 366". När jag forskade lite för några år sedan kom jag fram till att det var en 60 talare. Kommer dock inte ihåg hur jag kom fram till detta, det kan vara så att den andra gitarren hade sin jackplatta kvar.Eller om det var genom nån annan data, kanske mickarnas resistans?
Se bilder och hör av er för mer o bättre info. Jag har ingen aning om värdet på en sån här. Kom med bud! Vid för låga bud behåller jag hellre. Jag kan tänka mig att byta mot nån rörförstärkare. Eller möjligen förslag. Här finns bra info om ric:http://www.provide.net/~cfh/rick.html#rickthin

ImageImageImageImage

27 May 2007, 21:51
Profile WWW
Reply to topic   [ 1 post ]