View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Apr 2024, 11:37



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Monsterflammig 2012 Gibson Les Paul Traditional SÅLD 
Author Message

Joined: 04 May 2008, 20:17
Posts: 103
Location:
Post Monsterflammig 2012 Gibson Les Paul Traditional SÅLD
SÅLD!
Inte riktigt bestämt mig än... Long story short: Jobbat häcken av mig senaste tre månaderna, renoveringar, husköp/försäljning och en vild tvååring hemma. Bla bla bla....
Var nog en dag ifrån att få den där läckra R9:an som såldes häromdagen och då kände jag i hjärtat att "fan, jag vill ha en R9:a, har förtjänat det". Så jag ska kolla läget med min nuvarande "R9-wannabe"/om någon kan tänka sig att köpa den och betala lite extra för monstertoppen jämfört med marknadspriset för en "vanlig" Traditional. Med lite extra tror jag jag menar "lite"/inga fantasisummor.

Det är en Gibson Les Paul Tradtional 2012 i Honeyburst (solblekt av mig under två år/genom ett fönster) med Dimarzio 36th Anniversary PAF:s (dubbelcreme men med lätt avtagbara rawnickel kåpor från Philadelphia Luthier Tools monterade för tillfället), R9 micksargar och plektrumskydd och en Schaller aluminium stop-tail piece. Skicket är bra, men inte mint. En 7,5 - 8 av 10. Inga stora skavanker, ett märke på halsen och lite smårepor på toppen och baksidan som syns om man tittar noga/i "rätt" ljusförhållanden. Banden är bra, men det finns små gropar på överstan banden. Tror även att ena strap-locken är superlimmad! Men definitivt fint skick och spelar och låter riktigt bra och är fantastiskt vacker. Min nya mobilkamera är dock lite väl generös med flammorna, det ska vara i helt rätt ljus de är så overkliga, men toppen är verkligen i R9-klass. Vikten är 4080 g (relativt lätt för en Traditional), nu känner jag mig nästan som en idiot för varför jag "behöver" en R9:a, men skadar inte att lägga ut en annons och se vad som händer... Gitarren finns en mil utanför Göteborg/ser helst att någon kommer och testkör innan affär. Nu mindes jag även att jag strängade om den när jag var packad och EAD strängades åt fel håll = behöver stämmas upp eller ner åt fel håll, hur fan lyckades jag med det :lol: Just det, sist men inte minst priset: 14 000:- (kan ta delbyten om priset skrämmer/typ lättsålda pedaler eller liknande). Färgen är definitivt närmare lemonburst än Honeyburst efter att den fått sola säkert till och från i två år.

OK, två bilder - skicka gärna PM vid intresse eller önskemål om fler bilder
Edit: Rattarna är bytta till 1960 reflektorer/originalen finns inte kvar

Image

Image


Last edited by Frankan on 11 Nov 2019, 14:48, edited 1 time in total.



28 Sep 2019, 23:53
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2948
Location: Knivsöder!
Post Re: Monsterflammig 2012 Gibson Les Paul Traditional (R9-wann
Snygg gura!

Vad är det du vill få ut av en ny R9 som inte denna kan leverera?
Är sugen på ett bytesförslag men kan inte så mycket om Gibson...


29 Sep 2019, 10:10
Profile WWW

Joined: 04 May 2008, 20:17
Posts: 103
Location:
Post Re: Monsterflammig 2012 Gibson Les Paul Traditional (R9-wann
Shoegazer: När vi flyttar in i vårt nya hus före jul och nuvarande hus är sålt så säger mitt belöningssystem till mig att det ska hänga en R9:a på väggen i vardagsrummet. Det är egentligen inte så mycket mer än så, jag har fått "begäret" på hjärnan och vet innerst inne att jag egentligen inte får ut sååå mycket mer av en R9:a, särskilt med tanke på hur lite spelande det blir nu för tiden.... Hade en R9:a för några år sedan som jag inte kunde motivera att ha kvar, men på något sätt saknar jag den och nu finns så att säga den ekonomiska möjligheten.

Summa summarum: Mest för att jag är en idiot med "ha begär"/vill ha det där lilla extra som egentligen inte behövs....

Ha det!


29 Sep 2019, 11:32
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 08 Jan 2010, 17:14
Posts: 1595
Location: Kumla
Post Re: Monsterflammig 2012 Gibson Les Paul Traditional (R9-wann
Frankan wrote:
Shoegazer: När vi flyttar in i vårt nya hus före jul och nuvarande hus är sålt så säger mitt belöningssystem till mig att det ska hänga en R9:a på väggen i vardagsrummet. Det är egentligen inte så mycket mer än så, jag har fått "begäret" på hjärnan och vet innerst inne att jag egentligen inte får ut sååå mycket mer av en R9:a, särskilt med tanke på hur lite spelande det blir nu för tiden.... Hade en R9:a för några år sedan som jag inte kunde motivera att ha kvar, men på något sätt saknar jag den och nu finns så att säga den ekonomiska möjligheten.

Summa summarum: Mest för att jag är en idiot med "ha begär"/vill ha det där lilla extra som egentligen inte behövs....

Ha det!


Tycker att du gör rätt. Har man ekonomiska möjligheter skall man köpa det man helst vill ha.
Men jag måste säga att gitarren i annonsen är fantastiskt snygg!

_________________
http://www.pigsinspace.se


01 Oct 2019, 08:12
Profile WWW

Joined: 25 Mar 2014, 19:33
Posts: 992
Post Re: Monsterflammig 2012 Gibson Les Paul Traditional (R9-wann
Shoegazers Anonymous wrote:
Snygg gura!

Vad är det du vill få ut av en ny R9 som inte denna kan leverera?
Är sugen på ett bytesförslag men kan inte så mycket om Gibson...


Det är en helt annan nivå på R9, R8 osv. Tog steget själv från Standard till R8, finns inte så mycket mer än utseendet gemensamt med dessa.


06 Oct 2019, 13:08
Profile

Joined: 04 May 2008, 20:17
Posts: 103
Location:
Post Re: Monsterflammig 2012 Gibson Les Paul Traditional (R9-wann
LabLord wrote:
Shoegazers Anonymous wrote:
Snygg gura!

Vad är det du vill få ut av en ny R9 som inte denna kan leverera?
Är sugen på ett bytesförslag men kan inte så mycket om Gibson...


Det är en helt annan nivå på R9, R8 osv. Tog steget själv från Standard till R8, finns inte så mycket mer än utseendet gemensamt med dessa.


Det är nog väldigt olika vad man tycker individuellt. Om jag jämför min Traditional i annonsen med den R9 som jag ägde för tre - fyra år sedan så var R9:an lite bättre rent hantverksmässigt, absolut. Lite lättare och mer välbyggd/bättre attention to detail. Men inte natt och dag skillnad, framförallt inte gällande ton och spelbarhet. Men jag är en ganska kass och o-observant gitarrist så ta det med en nypa salt och ju mer erfarenhet och "skills" man har när det kommer till spelande, desto större skillnad lär man väl märka.

Back on topic - ingen som är sugen??!! Öppen för rimliga bud och delbyten


07 Oct 2019, 09:41
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 04 May 2008, 20:17
Posts: 103
Location:
Post Re: Monsterflammig 2012 Gibson Les Paul Traditional SÅLD
Såld/skickad idag. Tror inte det var någon härifrån som köpte (via Blocket). Avdelningen onödigt vetande :lol:


11 Nov 2019, 14:49
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 67 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.