View unanswered posts | View active topics It is currently 01 Sep 2026, 05:37

Reply to topic  [ 3 posts ] 
Stratahals såld! 
Author Message

Musikrafthals, lönn/rosenträ, 9.5" radie, 21 medium jumbo band. Cellulousalackad, "staggered" mekanik och färdig översadel, 1400:-Image

Image

13 Feb 2008, 14:05
Profile ICQ WWW

en fråga! Vad är musikraft för någon tillverkare?? Warmoth brukar jag köpa av men deras band är inte så bra.MVH m

13 Feb 2008, 20:16
Profile ICQ WWW

tele22 wrote:

en fråga! Vad är musikraft för någon tillverkare?? Warmoth brukar jag köpa av men deras band är inte så bra.MVH m

Musikraft är en relativt ny tillverkare av gitarrdelar med bara några år i branchen, jämfört med Warmoth som har hållit på sedan början av 80-talet som etablerade tillverkare.

Warmoths tillgång som jag ser det är trä, framför allt den lönn som i nordvästra USA lär växa som slybjörk gör här.....

Warmoths varumärke är inarbetat och de tar bra betalt för mycket av det dom gör. Men själv tycker jag inte alltid att deras kroppar och halsar motsvarar de förväntningarna. Konturer på kroppar och huvuden har sett ungefär lika ut sedan starten trots att medvetande och krav på detaljer har ökat. Men Warmoth är Warmoth och kör vidare antar jag ("If it works, don't fix it...")

Är man liten måste man ofta vara smartare och andra tillverkare som är mindre och mer engagerade i sin egen tillverkning är hungrigare efter att göra både mer exakta kopior på "vintage" och ta sig an kunders bisarra fantasier, kombinationer av eller specar på trä, utseendemässig- och teknisk utformning osv. Musikraft är en sådan.

14 Feb 2008, 00:17
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 3 posts ]