|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
Epiphone Korina Explorer (SÅLD)
| Author |
Message |
|
hankaroo
|
 Epiphone Korina Explorer (SÅLD)
Tänkte sälja min Epiphone Korina Explorer. Har ingen koll på årsmodell, men det borde gå att utläsa av serienumret. Halsmicken utbytt till en Gibson '57 Classic Humbucker. Originalmicken medföljer naturligtvis... Har ett rejält bältesskrap på baksidan (se bild 2) Naturligtvis inget som påverkar spelbarheten. Även en liten skada på baksidan av halsen (bild 3), precis under första bandet. En lackspricka som ser ut att vara lite halvhjärtat åtgärdad. Går att få helt osynlig med lack och lite fint sandpapper och efterpolering om man så vill. Denna skada påverkar inte heller spelbarheten (såvida du inte har spelar med tummen mitt bak på halsen och har fotpall...[:D]) I övrigt en otroligt lätt gitarr och resonant gitarr som jag säljer enbart på grund av att jag behöver pengar till en USA-resa. Den är i mina ögon den bästa av de billigare Epiphonegitarrer jag spelat på, samt att den har en huvudform inte helt olik Gibsons original, vilket för mig spelar en ganska stor roll rent estetiskt.(Hatar Epiphones Les Paul-huvuden) Säljes med en passande Warwick Rockbag. Finns på Södermalm i Stockholm. Skickas helst inte p.g.a det tiltade huvudet eftersom jag inte har något hardcase.
Pris: SÅLD (Kan även tänka mig ett byte mot nåt Telecasteraktigt eller nåt annat bra förslag) Mvh, Henrik (hankaroo på Planket)
|
| 17 Mar 2008, 00:33 |
|
 |
|
guitarowner
|
byten?? 
|
| 17 Mar 2008, 01:08 |
|
 |
|
hankaroo
|
Nja, helst inte. Vad tänkte du isåfall byta mot?
|
| 17 Mar 2008, 02:00 |
|
 |
|
guitarowner
|
Sorry jag fick lite gas 
|
| 17 Mar 2008, 23:31 |
|
|