Fender CS '69 Stratocaster Relic =Behåller=
Edit: Tiden för en väldig snabb och smidig affär är nu överskriden...efter lite skruvande på gitarr och pedaler, framför allt Eternityn, hittade jag både David Gilmour och Rory G, en riktig bluesig mittmick och en kanonskön hals. Glad sommar på er![8D]
Har nu fått GAS på en annan gura, och bjuder därför ut denna till försäljning för så mycket pengar som möjligt.
Gitarren är tillverkad år 2002, och är i ulkert bra skick, allt original. Sadeln är uppfilad för .011 strängar, men det går alldeles utmärkt att använda .010. Soundet i denna med .011 strängar är något i hästväg.
Alkropp, lönnbräda, vintageband, 7,25" halsradie, Custom Shop '69 mickar.
Halsprofil = U-shape, dvs bekvämt rund vid de första banden, men känns plattare ju högre upp man spelar.
Vikt: 3620 gram.
<s>MB listar den för 41 000 kr, Thomann tar 31 000 kr. Jag kan tänka mig att släppa den för 15 500 kr vid en väldigt snabb och smidig affär.
Om någon vill del eller helbyta med något så är jag öppen för förslag, men priset 15 500 ska då inte ses som en fast värdering av guran från min sida...[;)] Men i första hand cash, som sagt.</s>
Edit: Relicjobbet syns inte på bilderna, men är precis lagom mycket. Små krakeleringar i lacken på huvud och kropp, lite lagom gulnat p-skydd, några lackhugg och dings. Dessutom är det en fantastisk strata att lira på...
http://www.fender.com/customshop/instruments/search.php?partno=0151902806