View unanswered posts | View active topics It is currently 05 Sep 2026, 14:15

Reply to topic  [ 5 posts ] 
HPD-Telecaster SÅLD 
Author Message

<s>Tokbra HPD-Telecaster skall avyttras! Den är i grunden en Gitarrdelar.se byggsats, som har uppgraderats in absurdum. Köptes för att jag ville lära mig sätta ihop en gitarr och kanske till och med få känna mig lite händig. Ihopsatt av mig, lödd, justerad och inställd av 4 Sound Uppsala efter inlämning. Har väl spelats på kanske 5 minuter sen jag hämtade ut den. Är i absolut 110% nyskick och allt är perfekt justerat. Trots det så står den bara och ser ledsen ut i ett hörn eftersom jag bara lirar på Humbucker-gurkor. Så, köp den för ett billigt självkostnadspris och ge den den kärleken den förtjänar. Milsvis bättre än Mexiko-teles, for real.

Dessa uppgraderingar är gjorda utifrån Gitarrdelar.se originalkit:

*Vintage vit al-kropp
*Rosewoodhals med jumboband
*Tonerider Hot Classic-micar
*Riktig Micswitch Made In USA
*Graph Tec Översadel, manuellt filad av 4Sound Uppsala för perfekt stränghöjd och action
*6-parts-stall
*Sprillans nya Elixir-strängar

Köp den för <s>3500</s>, <font size="3">3300 </font id="size3">vilket är mindre än jag betalat för delar och jobb. Vill egentligen ha mer såklart, men folk betalar ju inget för Teles som det inte står Fender på, hur bra dom än är... :|

Intressanta byten är någon lågwattig rörtopp/kombo.

Image

Image

Diverse skor, dörrmatta och dammråttor ingår ej.</s>

SÅLD

31 Oct 2008, 20:27
Profile ICQ WWW

mvh uffen

uffen

02 Nov 2008, 12:01
Profile

Komigen nu folk!!! Detta är en sjukt bra deal!!!

05 Nov 2008, 03:42
Profile ICQ WWW

Hah! Ja det låter lite oklart där. Då ska jag passa på och förklara så att det inte blir några missförstånd (och så att jag får en gratis bump).

Gitarrsatsen köptes för att dels så tycker jag att Telecaster är den manligaste och hårdaste gitarren som finns, och jag hoppades att jag skulle älska att spela på en lika mycket som jag älskar att se på den. On top of that så ville jag som sagt även ha djupare förståelse kring en gitarrs delar och mekanik.

Sen när den anländes så satte jag mig ner tillsammans med en vän som jobbar som ljudtekniker på diverse ställen i Uppsala, och vi satte ihop den tillsammans. Spelade på den ett tag, den var helt ok inställd men det fanns saker att klaga på. Översadeln bland annat var för låg. I samma vända märkte jag även att jag trots allt inte älskar original-tele-uppsättningen lika mycket som jag hade hoppats. Jag har en "tele" med HSS-uppsättning och floyd som jag trivdes bättre med.

Så, efter ett tag så beslutade jag mig för att lämna in den på 4 Sound för att justera till den till perfektion. Kanske delvis för att jag hoppats att jag skulle acceptera den bättre då, men nog framförallt för att jag visste att den skulle säljas. Peter på 4 Sound menade att vi (uppenbarligen) skulle byta översadel till en som passade, men även att micswitchen var crap och att vi skulle byta den med. Så vi tog en förmiddag och fixade till allting samtidigt. Filade till en ny Graph Tech översadel, lödde om den, satte på nya strängar, justerade halsen, justerade stallet etc. Jag fick det hela till ett bra pris eftersom jag är en stamkund.

Sagt och gjort. Sedan gick jag hem och lirade lite igen. Wow, riktigt bra inställt och fan vad den låter bra! Men - som jag kanske redan visste så skulle jag fortfarande föredra mina humbucker-guror. Så den stod ett tag, och sedan fick jag tummen ur och satte upp en annons här och på diskant. Sedan dess har jag lirat på den unplugged lite grann just för att den är min bäst inställda gitarr och att den låter riktigt bra. Så, nu kanske jag ska ändra annonsen och säga att jag kanske lirat på den en timma eller två? :) Kan ju till och med uppdatera annonsen på löpande band varje gång jag tagit upp den ur stället, men det känns ju lite onödigt :D

Hur som helst, hoppas att det klargjorde saken, och tack för bumpen! [:p]

EDIT: Insåg nu att det där var en jävla massa text för att bara skriva "Jag har spelat på den sedan jag satte upp annonsen...", men tja... Nu vet ni :)

05 Nov 2008, 20:52
Profile ICQ WWW

Ovan var ett svar på hur jag kan veta att den har bra unplugged-ton, då jag bara hade spelat på den 5 minuter efter service...

Bumpar och sänker priset till 3300.

10 Nov 2008, 05:48
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 5 posts ]