| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Fender JV SÅLD http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=1&t=28594 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Haraldrig [ 16 Jul 2009, 22:33 ] |
| Post subject: | Fender JV SÅLD |
Tänkte stuva om lite i samlingen och låta en gura gå. Det var inte lätt att välja men det får bli denna. Enbart till salu på Bojen och jag säljer inte till vem som helst[;)] Fender JV ST62-65 100% original med undantag av rattarna. jag har även monterat två extra fjädrar i stallet. Treläges switch, amerikanska mickar mm. "Made in USA" klisterlappen sitter kvar på plektrumskyddet och modellbeteckningslappen finns kvar på baksidan av huvudet. Fantastiskt skick för att vara 27 år gammal. Skicket bedömer jag att vara samlarskick då man sällan ser 27 år gamla guror i detta skicket. Några små små märken på kroppen och ytterst små märken på baksidan efter en byxknapp eller något sånt. Ljudet är helt outstanding. en bekant provade den i Måndags och sa direkt att så här ska en riktig Strata låta och det får väl anses vara gott betyg av en kille som normalt lirar på en 62'a Strata. SÅLD ja, jag skulle valt en bättre bakgrund[:)] Fler bilder kan givetvis mailas. ![]() ![]() ![]() ![]() Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com |
|
| Author: | jazzanova [ 20 Jul 2009, 07:12 ] |
| Post subject: | |
Quote: Jag skulle säga att ett vettigt pris är ca 4000kr och möjligen 5000kr om det är mint skick. SQ är inget speciellt som tex föregångaren JV och de har heller inte varken samma kvalitet eller samlarvärde. JV-PB brukar säljas för ca 7000kr i dagsläget. Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com Dom där 7000:- va tydligen tagna ur luften [:D] Å jo jag vet att dom tidiga JV's med fender logga är mer eftertraktade, det gör dom dock inte till bättre instrument än efterföljande JV's med squier logga. <font color="orange">-Keep it Orange-</font id="orange"> |
|
| Author: | Lostincepancake [ 20 Jul 2009, 09:22 ] |
| Post subject: | |
[8] ajajaj[:D] |
|
| Author: | spindeln [ 20 Jul 2009, 11:32 ] |
| Post subject: | |
ooops, lol ![:D] |
|
| Author: | OGF [ 20 Jul 2009, 11:44 ] |
| Post subject: | |
Runt 10-12 K är faktiskt inte helt fel ute om man kollar på Ebay och Gbase... [8D] |
|
| Author: | Haraldrig [ 20 Jul 2009, 11:55 ] |
| Post subject: | |
OGF wrote: Runt 10-12 K är faktiskt inte helt fel ute om man kollar på Ebay och Gbase... [8D] Sålde en ovanlig modell för 17000kr förra veckan. Gick en JV 62-115 för 29000kr för ca 2 veckor sen i USA. Detta är ett helt ok pris internationellt sett för en 62-65 i detta skicket. Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com |
|
| Author: | Haraldrig [ 20 Jul 2009, 11:57 ] |
| Post subject: | |
jazzanova wrote: Quote: Jag skulle säga att ett vettigt pris är ca 4000kr och möjligen 5000kr om det är mint skick. SQ är inget speciellt som tex föregångaren JV och de har heller inte varken samma kvalitet eller samlarvärde. JV-PB brukar säljas för ca 7000kr i dagsläget. Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com Dom där 7000:- va tydligen tagna ur luften [:D] Å jo jag vet att dom tidiga JV's med fender logga är mer eftertraktade, det gör dom dock inte till bättre instrument än efterföljande JV's med squier logga. <font color="orange">-Keep it Orange-</font id="orange"> Du får ju också skilja på PB, JB, TL och ST. ST är alltid dyrast när det gäller gamla guror (av Fenders grejor då). Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|