Hoyer SG-bas (tyskt 70-tal) SÅLD!
Det är dags att köpa nytt nu och därför måste jag nu släppa den här grymma 70-talsbasen av märket Hoyer.
Basen är stabil och dynamisk som en tysk fotbollsbacklinje, har laminerad setneck-hals (34") och är synnerligen en fröjd att spela. På bilderna så kan man se att plektrumskyddet saknas och att basen har olika stämmisar på vänster- och högersidan. Det sitter 2 Grover-stämmisar på som ju i sig är rariteter och om man inte vill jaga rätt på kompletterande Grover-mekanik kan man ju sälja de befintliga stämskruvarna och göra sig en hacka.
Det är dags att köpa nytt nu och därför måste jag nu släppa den här grymma 70-talsbasen av märket Hoyer.
Basen är stabil och dynamisk som en tysk fotbollsbacklinje, har laminerad setneck-hals (34") och är synnerligen en fröjd att spela. På bilderna (som jag lånat av tidigare ägare) så kan man se att plektrumskyddet saknas och att basen har olika stämmisar på vänster- och högersidan. Det sitter 2 Grover-stämmisar på som ju i sig är rariteter och om man inte vill jaga rätt på kompletterande Grover-mekanik kan man ju sälja de befintliga stämskruvarna och göra sig en hacka.

Anledningen till att jag säljer den är att jag planerar ett inköp av en Fender P-bas (Japan). Byten kan därför vara intressant, men det ska mycket till om jag ska byta den mot något annat än just en P-bas.
<b>SÅLD!!!</b>
Finns i Stockholm