View unanswered posts | View active topics It is currently 11 Oct 2026, 18:31

Reply to topic  [ 1 post ] 
Vänstergitarrer, Fender strator från Japan, USA! 
Author Message

Post Vänstergitarrer, Fender strator från Japan, USA!
Hej! jag sitter på ett gäng vänster strator, kommer att avyttra några, (de har blivit för många med åren). Det är hpl strator, som spelar mkt bra. Sätter inga priser på dem då jag kan tänka mig flytta runt mickar osv. Bifogar en bild på tre exempel;

- till vänster en Fender USA "Jimi Hendrix Woodstock signatur modell" med en 1979 anniversary Fender hals, (den första 4 bults maplehalsen från Fender sedan 1959). Kroppen är komplett flång original från 1997.

- i mitten en Fender Japan trebults kropp från tidigt 80-t, med en ca -84 trebults Japan Squire SQ hals.

- till höger en Fender Japan kropp med med en Fender 1979 anniversary hals, (den första 4 bults maplehalsen från Fender sedan 1959).

Japan kropparna är lite meckade med och slitna, ser helcoola ut, och låter så j..a bra, med dessa US halsar så sjunger de som satan. USA stratan är helcool, så mkt Hendrix vibes så man anar Woodstock bakom kröken.

Har även fler Japan/USA strator, även Gibson gitarrer, ett SG projekt från 60/70-t, ett LP custom projekt från 80-t, jag har inte tid att fullfölja dessa projekt. Plus en Fender 1978 strata i gott skick. Anledningen till att jag har så många guror/projekt är att jag inte kunnat motstå att köpa in kvalitetsdelar från USA, UK och Tyskland.

Så, jag diskuterar gärna köp, byten av dessa guror. Jagar själv en Gibson LP Jr. Så alla lefties där ute som vill riktiga players, slå en signal så diskuterar vi lite runt dessa guror. Allt finns i Norrköping, kan fraktas till Linköping. jag skall till sth mot slutet av månaden, kan då ta med guror.

Håkan

Attachments:
Lefty strats.JPG [172.14 KiB]
Downloaded 113 times

"And the man with the guitar - Jimi Hendrix" speaker IOW festival -70
12 Nov 2011, 21:12
Profile
Reply to topic   [ 1 post ]