Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Blade Memphis Strat -Japan
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=1&t=67428
Page 1 of 1

Author:  ebenstrand [ 26 Dec 2011, 21:22 ]
Post subject:  Blade Memphis Strat -Japan

Tillverkad 1994 i Japan för den Amerikanska marknaden.
Köptes februari 1995 på Deluxe Music.
Candy apple red, Kropp i 2 bitar Soft Maple, hals lönn/rosewood, 22 jumboband, Sperzel stämstruvar, blades egna stall med rullsadlar, originalmickar och elektronik, push-push på tonkontrollen för boost funktion vilken man nivå justerar från baksidan, enkel dragstångsjustering. Liten lackskada på kroppen (baksidans nedre del vilken är amatörfixad runt 1995), lackspricka vid halsinfästning samt slagmärke på greppbrädans sidan 7:e band höga E. Annars bra skick för att vara 17-år. Vikt 3,7 kg.
Inkl hardcase

Pris: 3000.- POK eventuell frakt betalas av köpare.

Your guitar is a BLADE Memphis that was built in 1994. It was handmade in our workshop in Japan and was indeed intended for the US market. It has an Soft Maple Body, Maple Neck, Rosewood Fingerboard. It has a Gain Boost on the tone pot.

Hope that this will help.

Best regards
Levinson AG
Christian Hatstat

Mer bilder mailas vid intresse.

Attachments:
kropp 1.JPG [26.82 KiB]
Downloaded 1416 times
Helbild.JPG
Helbild.JPG [ 211.65 KiB | Viewed 3305 times ]

Author:  ebenstrand [ 28 Dec 2011, 20:27 ]
Post subject:  Re: Blade Abilene Strat -Japan, 3000.-

Justerat pris POK

Author:  Maagnas [ 28 Dec 2011, 23:51 ]
Post subject:  Re: Blade Abilene Strat -Japan, 3000.-

bra jävla gitarr det där, tar dom flesta stratorna i den tredubbla prisklassen.

Author:  ebenstrand [ 02 Jan 2012, 15:41 ]
Post subject:  Re: Blade Memphis Strat -Japan, 3000.-

Tydligen en Memphis model, efter ytterligare kontakt med Blade, ändrad annonstext. se nedan:

Your guitar is a BLADE Memphis that was built in 1994. It was handmade in our workshop in Japan and was indeed intended for the US market. It has an Soft Maple Body, Maple Neck, Rosewood Fingerboard. It has a Gain Boost on the tone pot.

Hope that this will help.

Best regards
Levinson AG
Christian Hatstatt

Author:  Före detta Gibson [ 02 Jan 2012, 20:21 ]
Post subject:  Re: Blade Memphis Strat -Japan, 3000.-

Den här bör ngn köpa omgående....
Bra pris på bra gitarr.
Ursäkta trådkladdet.
/Magnus :mrgreen:

Author:  Joshunznera [ 02 Jan 2012, 21:38 ]
Post subject:  Re: Blade Memphis Strat -Japan, 3000.-

jävlarns! 8)

Exakt en sån där hade en polare en gång, riktigt bra vad jag kommer ihåg

Author:  ebenstrand [ 09 Jan 2012, 15:50 ]
Post subject:  Re: Blade Memphis Strat -Japan, 3000.-

bump

Author:  Bbenderman [ 10 Jan 2012, 17:08 ]
Post subject:  Re: Blade Memphis Strat -Japan, 3000.-

Byten ?
Bud?

Author:  ebenstrand [ 24 Jan 2012, 10:44 ]
Post subject:  Re: Blade Memphis Strat -Japan, 3000.-

Lönebump :wink:

Author:  daffyd [ 26 Jan 2012, 23:42 ]
Post subject:  Re: Blade Memphis Strat -Japan, 3000.-

PM till dig :)!
Mvh Daffyd

Author:  engvall [ 29 Jan 2012, 21:49 ]
Post subject:  Re: Blade Memphis Strat -Japan, 3000.-

Byta mot en Vox venue lead stärkare från 84?
viewtopic.php?f=25&t=68634&p=480161#p480161

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/