|
|
Page 1 of 1
|
[ 13 posts ] |
|
Edwards, Epi, Cort + Warmoth tele/strata
| Author |
Message |
|
Gibson61
|
 Edwards, Epi, Cort + Warmoth tele/strata
Tjo! Säljer ett par guror. Finns i Borås men kan åka buss. Är priserna åt helvete kan man alltid buda   1. Cort MR-A. Sunburst med Corts egna piezosystem. En relativt stor ding i nederkant (bilder kan mailas). Stallpinnarna bytta. Pris: 1400 SEK + frakt. 2. Epiphone Les Paul Goldtop. Koreabygge från mitten av 90-talet. Kent Armstrong pick-ups. Switchen bytt men potar är original. Skön gura som har hängt med mig sen nyköpt (runt 1996-97). En del dings och tryckmärken. Pris: 3000 SEK + frakt. 3. Gretsch Electromatic Junior Jet. SÅLD4. Edwards Les Paul Blacktop. Ombandad med Jumbofrets (av Nut här på bojen). DiMarzio D-sonic + Paf pro. Låsbara Sperzel (gamla skruvhålen syns). Fet hals. Pris: 6000 SEK + frakt. Någonting måste iväg, så jag slänger upp de här också:  Warmoth tele. Swamp-Ash kropp, birds-eye maple hals, SD pick-ups. Sliten som få. Skönaste halsen jag har hållit i någon gång. Kör budgivning på den här. ESP/Warmoth strata. ESP kropp, Warmoth hals, DiMarzio pick-ups, Sperzel låsbara staggered stämmisar. Lätt (2,9 kg på köksvågen) och oerhört stabil strata. Lite lackslitage och ett par dings. Hål borrat för mini-switch om man vill kunna splitta. Om jag kommer ihåg rätt så hade Magnus Olsson en prislapp på runt 5000 när jag bytte till mig den, så någonstans i den trakten är väl rimligt? Fler bilder kan mailas.
_________________ "This shitty guitar never plays the chords i want it to" /Freddie Mercury
Last edited by Gibson61 on 17 Aug 2012, 18:22, edited 3 times in total.
|
| 07 Aug 2012, 21:52 |
|
 |
|
Gibson61
|
 Re: Edwards, Epi, Gretsch, Cort
Köp mina guror så jag kan betala hyran och gå på Celtic!
_________________ "This shitty guitar never plays the chords i want it to" /Freddie Mercury
|
| 11 Aug 2012, 23:39 |
|
 |
|
Gibson61
|
 Re: Edwards, Epi, Gretsch, Cort + Warmoth tele/strata
Funkar det inte att bumpa genom att editera längre?
|
| 16 Aug 2012, 11:11 |
|
 |
|
Fullerton
|
Tjena. Vad har du tänkt dig för pris på warmoth telen? Marcus Gibson61 wrote: Tjo! Säljer ett par guror. Finns i Borås men kan åka buss. Är priserna åt helvete kan man alltid buda   1. Cort MR-A. Sunburst med Corts egna piezosystem. En relativt stor ding i nederkant (bilder kan mailas). Stallpinnarna bytta. Pris: 1400 SEK + frakt. 2. Epiphone Les Paul Goldtop. Koreabygge från mitten av 90-talet. Kent Armstrong pick-ups. Switchen bytt men potar är original. Skön gura som har hängt med mig sen nyköpt (runt 1996-97). En del dings och tryckmärken. Pris: 3000 SEK + frakt. 3. Gretsch Electromatic Junior Jet. Bolt-on neck. Fint skick, men lite lacksläpp precis vid bandändarna. Pris: 1500 SEK + frakt. 4. Edwards Les Paul Blacktop. Ombandad med Jumbofrets (av Nut här på bojen). DiMarzio D-sonic + Paf pro. Låsbara Sperzel (gamla skruvhålen syns). Fet hals. Pris: 6000 SEK + frakt. Någonting måste iväg, så jag slänger upp de här också:  Warmoth tele. Swamp-Ash kropp, birds-eye maple hals, SD pick-ups. Sliten som få. Skönaste halsen jag har hållit i någon gång. Kör budgivning på den här. ESP/Warmoth strata. ESP kropp, Warmoth hals, DiMarzio pick-ups, Sperzel låsbara staggered stämmisar. Lätt (2,9 kg på köksvågen) och oerhört stabil strata. Lite lackslitage och ett par dings. Hål borrat för mini-switch om man vill kunna splitta. Om jag kommer ihåg rätt så hade Magnus Olsson en prislapp på runt 5000 när jag bytte till mig den, så någonstans i den trakten är väl rimligt? Fler bilder kan mailas.
|
| 16 Aug 2012, 14:42 |
|
 |
|
Trout
|
Gibson61 wrote: Funkar det inte att bumpa genom att editera längre? Du har "bump topic" knapp i menyn.
|
| 16 Aug 2012, 14:44 |
|
 |
|
Uriah
Joined: 06 May 2005, 00:09 Posts: 782 Location: Trosa - Världens ände
|
Telen var osedvanlig mumsig,men jag har nog inte råd Bud sa du?? Tja,jag kan ju i alla fall börja med 3000:- ?? 
_________________Today is only Yesterday Tomorrow http://www.soundcloud.com/bjurte
|
| 16 Aug 2012, 16:00 |
|
 |
|
Gibson61
|
Trout wrote: Gibson61 wrote: Funkar det inte att bumpa genom att editera längre? Du har "bump topic" knapp i menyn. Tack tack  Märks att man inte hänger så mycket på den häringa interwebben längre...
|
| 17 Aug 2012, 07:35 |
|
 |
|
Gibson61
|
Fullerton wrote: Tjena. Vad har du tänkt dig för pris på warmoth telen?
Marcus
Uriah wrote: Telen var osedvanlig mumsig,men jag har nog inte råd Bud sa du?? Tja,jag kan ju i alla fall börja med 3000:- ??  Till både Fullerton & Uriah: Det finns naturligtvis en smärtgräns under vilken jag inte vill släppa den. Mitt problem är att jag inte vet exakt var den gränsen går, därav budgivningen. Hade väl hoppats på att få iaf 4 - 4,5k, så har vi ett område att röra oss kring.
|
| 17 Aug 2012, 07:45 |
|
 |
|
Goran
|
Gretsch Electromatic Junior Jet 1500:- inkl frakt?
|
| 17 Aug 2012, 11:31 |
|
 |
|
Gibson61
|
Goran wrote: Gretsch Electromatic Junior Jet 1500:- inkl frakt? Hej Goran. Gretschen är såld redan. Har tyvärr inte haft tid att uppdatera annonsen förrän nu.
|
| 17 Aug 2012, 18:21 |
|
 |
|
Fullerton
|
Gibson61 wrote: Fullerton wrote: Tjena. Vad har du tänkt dig för pris på warmoth telen?
Marcus
Uriah wrote: Telen var osedvanlig mumsig,men jag har nog inte råd Bud sa du?? Tja,jag kan ju i alla fall börja med 3000:- ??  Till både Fullerton & Uriah: Det finns naturligtvis en smärtgräns under vilken jag inte vill släppa den. Mitt problem är att jag inte vet exakt var den gränsen går, därav budgivningen. Hade väl hoppats på att få iaf 4 - 4,5k, så har vi ett område att röra oss kring. Jag missade att det var en 22 bandshals. Inte intressant för mig.
|
| 18 Aug 2012, 07:18 |
|
 |
|
Goran
|
Gibson61 wrote: Goran wrote: Gretsch Electromatic Junior Jet 1500:- inkl frakt? Hej Goran. Gretschen är såld redan. Har tyvärr inte haft tid att uppdatera annonsen förrän nu. Puuuh, min fru blev inte glad över att det kanske skulle dyka upp en gitarr till hemma 
|
| 18 Aug 2012, 07:25 |
|
 |
|
Gibson61
|
Fullerton wrote: Jag missade att det var en 22 bandshals. Inte intressant för mig. Ok. Goran wrote: Puuuh, min fru blev inte glad över att det kanske skulle dyka upp en gitarr till hemma   Ibland löser sig saker till det bästa 
|
| 19 Aug 2012, 14:25 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 13 posts ] |
|