| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Diverse Les Pauler... - SÅLT! http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=1&t=78426 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Ohjay [ 10 Nov 2012, 15:55 ] |
| Post subject: | Diverse Les Pauler... - SÅLT! |
Först en Greco EG-900. Byggd 1979 i Japan av Fujigen. Mahognykropp, lönntopp. Hals i lönn(tror jag) och greppbräda i rosewood. Mickarna är Dimarzio och jag tror att det även här är PAF-mickar. Vikten är ca 4,7 kg och den har nitro-lack. Nästintill helt original, översadeln är bytt samt någon av skruvarna till bakplattorna samt troligtvis en skruv för höjdjustering av stallmicken. Ett icke-original hardcase följer med. ![]() ![]() Pris: SÅLD Sist ut är en Orville by Gibson "Reissue", återigen Japan och Fujigen, årtalet är 1994. Jag tror modellbeteckningen är LPC-57. Mahognykropp, lönntopp, mahognyhals och greppbräda i rosewood. Jag minns inte exakt vad för typ av lack det är men jag har för mig att det är nitro. Mickarna är Gibson 57 Classic. Vikten är ca 4,5 kg. I mycket bra skick men det finns 2-3 dings på halsen, man känner dem definitivt när man spelar men inget som jag personligen tycker stör speciellt mycket. Helt original sånär som på Bigsbyt samt översta axelbandsknoppen som blivit utbytt mot en straplock dito. Original stränghållare följer med om man vill ta bort bigsbyt. Sjukt trevlig gitarr som jag återigen inte vet om jag vill sälja. Helt klart den bästa ObG jag testat. Bigsbyt låter gudabenådat bra och håller stämningen alldeles utmärkt. Inget hardcase men jag har kanske någon gigbag som kan följa med. ![]() ![]() Pris: SÅLD |
|
| Author: | susy [ 10 Nov 2012, 17:29 ] |
| Post subject: | Re: Diverse Les Pauler... |
Vad kostar renoveringsobjektet inkl. alla delarna ? Ser ut som en trevlig utmaning i vinter. creamcheese snabel bredband.net Hälsn. Lasse |
|
| Author: | Ohjay [ 10 Nov 2012, 17:38 ] |
| Post subject: | Re: Diverse Les Pauler... |
susy wrote: Vad kostar renoveringsobjektet inkl. alla delarna ? Ser ut som en trevlig utmaning i vinter. creamcheese snabel bredband.net Hälsn. Lasse Du har PM strax |
|
| Author: | Slabbefusk [ 11 Nov 2012, 13:09 ] |
| Post subject: | Re: Diverse Les Pauler... |
Är intresserad av renoveringsobjektet inklusive delar jag med om det finns kvar! Tar gärna ett PM med pris jag med MVH David |
|
| Author: | Ohjay [ 25 Nov 2012, 15:37 ] |
| Post subject: | Re: Diverse Les Pauler... |
Slabbefusk wrote: Är intresserad av renoveringsobjektet inklusive delar jag med om det finns kvar! Tar gärna ett PM med pris jag med MVH David PM skickat |
|
| Author: | susy [ 07 Dec 2012, 22:00 ] |
| Post subject: | Re: Diverse Les Pauler... |
Du jag köper gärna Greco renoveringsobjektet om det finns kvar. Det är en lång mörk vinter som kommer. Pm skickat också. Lasse |
|
| Author: | Azumi [ 07 Dec 2012, 23:14 ] |
| Post subject: | Re: Diverse Les Pauler... |
Jäklar vad bra bilder du tar! Ville bara säga det... / Azumi |
|
| Author: | Ohjay [ 10 Jan 2013, 19:30 ] |
| Post subject: | Re: Diverse Les Pauler... |
Azumi wrote: Jäklar vad bra bilder du tar! Ville bara säga det... / Azumi Tackar |
|
| Author: | Ohjay [ 08 Feb 2013, 10:27 ] |
| Post subject: | Re: Diverse Les Pauler... - Något sänkta priser! |
Upp å hoppa |
|
| Author: | Grenrund [ 10 Feb 2013, 09:58 ] |
| Post subject: | Re: Diverse Les Pauler... - Något sänkta priser! |
Har du en goldtop p90 av Greco,Burny el. Orville så hör av dig. |
|
| Author: | Ohjay [ 10 Feb 2013, 11:21 ] |
| Post subject: | Re: Diverse Les Pauler... - Något sänkta priser! |
Grenrund wrote: Har du en goldtop p90 av Greco,Burny el. Orville så hör av dig. Jag har en Navigator Goldtop med P90, men den kostar betydligt mer än vad en Greco, Orville, Burny skulle kosta. Verkar det ändå intressant så skicka ett PM. |
|
| Author: | adrianbax [ 14 Feb 2013, 23:23 ] |
| Post subject: | Re: Diverse Les Pauler... - Något sänkta priser! |
Var i Sverige finns dessa Les Pauler min gode herre? |
|
| Author: | Ohjay [ 21 May 2013, 23:59 ] |
| Post subject: | Re: Diverse Les Pauler... - Något sänkta priser! |
adrianbax wrote: Var i Sverige finns dessa Les Pauler min gode herre? Göteborg(står så om du tittar lite till vänster under mitt nick |
|
| Author: | Ohjay [ 10 Jun 2013, 15:38 ] |
| Post subject: | Re: Diverse Les Pauler... |
Bud? |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|