View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 09:37



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Gretsch G5210 får stanna, säljer nåt annat så länge 
Author Message
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Gretsch G5210 får stanna, säljer nåt annat så länge
Bantningen går vidare och jag är ingen rockaBillyguy..

nyskick

Sån här

Image

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


Last edited by Joshunznera on 12 Jun 2013, 06:49, edited 2 times in total.



09 Jun 2013, 22:07
Profile WWW
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 11:26
Posts: 4579
Location: Västra Mälardalen
Post Re: Gretsch G5210 för 3600:-
Shit vad snygg!

Du behöver inte en Dearmond M75T i Champagne Sparkle?
Ett par spänn kan åka med i affären och hämtning på landet?

_________________
/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

Medlem nr 32, medlem på Bojen sedan 12 augusti 2002 kl 10.46

bilton[snabela]telia.com


10 Jun 2013, 14:16
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: Gretsch G5210 för 3600:-
Bilton wrote:
Shit vad snygg!

Du behöver inte en Dearmond M75T i Champagne Sparkle?
Ett par spänn kan åka med i affären och hämtning på landet?


Hade funkat för en månad sedan men nu är det bantning som gäller, jag har för många gitarrer och avser flytta till mindre framöver så jag MÅSTE banta ;)

Tack ändå

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


10 Jun 2013, 14:35
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: Gretsch G5210 för 3600:-
köp nu för böfvelen denna fina gitarr innan jag ångrar mig!

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


11 Jun 2013, 15:47
Profile WWW

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gretsch G5210 för 3600:-
Den här borde gått först av de gitarrer du annonserat ut, en riktig läckerbit. :shock:
Jag ska nog dra iväg ett pm till dig...

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


11 Jun 2013, 22:03
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: Gretsch G5210 för 3600:-
Granis67 wrote:
Den här borde gått först av de gitarrer du annonserat ut, en riktig läckerbit. :shock:
Jag ska nog dra iväg ett pm till dig...


jo jag håller med, denna är klart finast. Kanske hade gått bättre om jag satt ett högre pris? ;)

Nåväl, jag sörjer inte om hon inte blir såld

(inget PM kom förresten)

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


11 Jun 2013, 22:34
Profile WWW
User avatar

Joined: 20 Aug 2002, 22:58
Posts: 1114
Location:
Post Re: Gretsch G5210 för 3600:-
Är det min gamla så har den väl inte transparent plektrumskydd?
Grymt bra ex om det är den, har inte testat en lika bra 5120/5420.


11 Jun 2013, 22:51
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: Gretsch G5210 för 3600:-
Slinky wrote:
Är det min gamla så har den väl inte transparent plektrumskydd?
Grymt bra ex om det är den, har inte testat en lika bra 5120/5420.


japp den är din f.d. gitarr. Bilden föreställer en likadan men med transp p-skydd. Min har ett grått p-skydd, som på den här nedan. Tyckte dock att den övre bilden mer visar hur snygg själva gitarren är. Den är faktiskt ännu snyggare i verkligheten och dessutom som sagt en riktigt bra gitarr. Kul att du nämner det, det blir ju liksom lite mer trovärdigt än om jag berättar hur bra den är :)

Förresten är det farligt nära att jag ångrar mig nu och säljer ngn annan gitarr istället. Priset är egentligen för lågt för att vara anständigt..

Image

EDIT: kopplade in den nu på morgonen i en Fender FM 210 med en Danelectro Spring King och drog några sköna Chris Isac-ackor. Inser att även om jag inte är ngn RockaBilly så är jag nog ändå rätt mycket Twin Peaks. Denna får stanna! Den är ju ändå väldigt olik mina andra gitarrer och förtjänar ett bättre öde än att realiseras ut

Så "your loss my gain", skulle man kunna säga :)

(tack Slinky för att du väckte mig)

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


12 Jun 2013, 06:02
Profile WWW
User avatar

Joined: 08 Apr 2007, 15:40
Posts: 1234
Location: Uppsala SWISH
Post Re: Gretsch G5210 får stanna, säljer nåt annat så länge
Jämrans Slinky :x

_________________
If you're too stupid for science - try religion!


12 Jun 2013, 14:41
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.