
Re: Gretsch G5210 för 3600:-
Slinky wrote:
Är det min gamla så har den väl inte transparent plektrumskydd?
Grymt bra ex om det är den, har inte testat en lika bra 5120/5420.
japp den är din f.d. gitarr. Bilden föreställer en likadan men med transp p-skydd. Min har ett grått p-skydd, som på den här nedan. Tyckte dock att den övre bilden mer visar hur snygg själva gitarren är. Den är faktiskt ännu snyggare i verkligheten och dessutom som sagt en riktigt bra gitarr. Kul att du nämner det, det blir ju liksom lite mer trovärdigt än om jag berättar hur bra den är

Förresten är det farligt nära att jag ångrar mig nu och säljer ngn annan gitarr istället. Priset är egentligen för lågt för att vara anständigt..

EDIT: kopplade in den nu på morgonen i en Fender FM 210 med en Danelectro Spring King och drog några sköna Chris Isac-ackor. Inser att även om jag inte är ngn RockaBilly så är jag nog ändå rätt mycket Twin Peaks. Denna får stanna! Den är ju ändå väldigt olik mina andra gitarrer och förtjänar ett bättre öde än att realiseras ut
Så "your loss my gain", skulle man kunna säga

(tack Slinky för att du väckte mig)
_________________-------------------------------------------------
The beat goes on and I´m so wrong