Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

[SÅLD] Gammal japansk 335:a, Eagle
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=1&t=84057
Page 1 of 1

Author:  yamas [ 23 Apr 2013, 22:10 ]
Post subject:  [SÅLD] Gammal japansk 335:a, Eagle

Skön 335:a har fått ny ägare.

Märket är Eagle, men inte det moderna som säljs av bl a Jam nuförtiden, utan en gammal japan från åttiotalet såvitt expertisen kunnat härleda. Jag lånar japanyxekännaren och tidigare ägaren Ohjays bedömning att kroppen är av lönn och greppbrädan av ebony. Mässingssadel, guldmekanik på utsidan och stora rejäla potentiometrar inuti.

Mickarna är ett par MMK-61 humbuckers. De är inte original men från samma tid och geografi. Treble bleeds finns på plats.

Bandstavarna är mycket fina. Guldet på stämskruvar, stall, brickor etc har slitits ner några karat, det finns några lackrepor på kroppen och huvudet, och lacksprickor kring halsinfästningen och på några ställen vid bindningen i botten.

Det här är en skön "gamle kompis"-gitarr som jag egentligen inte hade velat lämna men måste prioritera bort då kompisarna tenderar att föröka sig.

Finns i centrala Göteborg, kan visas dag- eller kvällstid.

SÅLD

Image

Image

Image

Image

Author:  yamas [ 01 May 2013, 15:27 ]
Post subject:  Re: Gammal japansk 335:a, Eagle

Prisbump.

Author:  yamas [ 19 May 2013, 20:18 ]
Post subject:  Re: Gammal japansk 335:a, Eagle

Mera prisbump!

Author:  BallBreaker [ 12 Jun 2013, 16:50 ]
Post subject:  Re: Gammal japansk 335:a, Eagle [bättre pris]

PM skickat

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/