View unanswered posts | View active topics It is currently 13 Jun 2026, 13:39

Reply to topic  [ 9 posts ] 
Repobjekt! SÅLD 
Author Message

Post Repobjekt! SÅLD
Tänkte kolla om någon vill ha ett repobjekt med stor potential. Det är en Made in Japan (Fujigen) Epiphone JR från LQ-serien som gjordes begränsad 05-06 nånstans. Den har något så ovanligt som ett äkta open book huvud och så många i detta land finns det inte. http://www.epiphonewiki.com/index.php/T ... _LQ_Series
Min är uppdaterad med låsbara studs och superlätt stall från Faber. En något underlindad kustomgjord P-90 från Lundgren. CTS-potar och PIO-konding samt tidsenliga stämmisar från Gotoh. Gjord i väldigt lätt mahogny. Felet med skönheten är att halsen skevat. Jag tror att den varit så flera år och jag har inte tänkt på det då jag haft hög stränghöjd och tjocka strängar på den och inte spelat på den så mycket. Nu har den stått under observation stränglös och med släppt dragstång i 1,5 år och den har inte rört sig det minsta så jag ser den som stabil. Vill egentligen göra reparationen själv men det kommer annat emellan hela tiden. Kommer bli en fantastisk JR för den som kan fixa det själv! Original gigbag finns. Tyvärr är jag mästare på att fotografera illa och gitarren är i mycket bättre skick än vad man ser på bilderna med alla reflexer. Vist finns det några små repor och märken i den mycket tunna och sköra cellulosalacken. Komplett 1700+frakt. Inga byten. Kan ordna mer och bättre bilder! Finns i Mora men är ute och åker lite ibland bl a till Uppsala om någon vecka.

/AH

Last edited by tn97ahs on 15 May 2013, 12:34, edited 4 times in total.

14 May 2013, 11:40
Profile

Post Re: Repobjekt! Epiphone JR Made in Japan
Är "stud'sen" mm eller tum? Skick på banden?

/Ronnie

14 May 2013, 11:48
Profile WWW

Ronnie99t wrote:
Är "stud'sen" mm eller tum? Skick på banden?

/Ronnie

Studsen = M8
Banden är kanonfina men ska man ha nytta av dom måste man lyckas med att värmerikta halsen och sedan ta ev återstående genom bandslip. Skulle jag göra jobbet skulle jag försöka så och se vad som händer men jag är pedantisk så jag tror nog jag skulle hamna i ett läge där jag tar av greppbrädan och limmar om alt. sätter dit en ny vilket innebär ombandning. Beror lite på om det är greppbrädan eller "mahognyn" som är den "skevande" länken:). Kan tänka mig att greppbrädan är "starkt" påverkande men det är svårt att säga nu. Det finns hur som helst en ruggig potential här.

/AH

14 May 2013, 13:18
Profile

PM

14 May 2013, 14:18
Profile

Jag tänkte främst plocka delar till ett annan projekt och sen ha trät liggandes till andan faller på :roll: Men jag avvaktar lite och ser om jag inte får tag i något som är lite mer det jag söker.

/Ronnie

14 May 2013, 16:59
Profile WWW

Blir lite sugen här! Lurar på hur skev den där halsen e? De e ju inte helt ovanligt att huvet kan var skevt men att halsen med greppbrädan blivit kompenserat i efterhand. Ser man även att halsen och greppbrädan skevar?
Mvh Daffyd

14 May 2013, 21:45
Profile ICQ YIM WWW

daffyd wrote:
Blir lite sugen här! Lurar på hur skev den där halsen e? De e ju inte helt ovanligt att huvet kan var skevt men att halsen med greppbrädan blivit kompenserat i efterhand. Ser man även att halsen och greppbrädan skevar?
Mvh Daffyd

Hej!
Har fått ett stort intresse från Uppsala och önskar han det efter att ha sett nya bilder jag skickat sätts den på on hold. Tycker att följande bild visar det på ett hyffsat sätt. Jag tror verkligen på att den är så stabil så det blir bra rent praktiskt om man gör som du säger Daffyd men jag är så pedantisk så jag skulle ta brädan direkt och göra det från grunden.

/AH

Attachments:
IMG_7672.JPG
IMG_7672.JPG [ 136.48 KiB | Viewed 1557 times ]
14 May 2013, 22:11
Profile

Jag tar den! Om den finns kvar?
Mvh Daffyd

14 May 2013, 22:29
Profile ICQ YIM WWW

Såld till Uppsala. Tack för visat intresse!

Anders

15 May 2013, 06:36
Profile
Reply to topic   [ 9 posts ]