Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Gretsch G5210 får stanna, säljer nåt annat så länge
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=1&t=85327
Page 1 of 1

Author:  Joshunznera [ 09 Jun 2013, 22:07 ]
Post subject:  Gretsch G5210 får stanna, säljer nåt annat så länge

Bantningen går vidare och jag är ingen rockaBillyguy..

nyskick

Sån här

Image

Author:  Bilton [ 10 Jun 2013, 14:16 ]
Post subject:  Re: Gretsch G5210 för 3600:-

Shit vad snygg!

Du behöver inte en Dearmond M75T i Champagne Sparkle?
Ett par spänn kan åka med i affären och hämtning på landet?

Author:  Joshunznera [ 10 Jun 2013, 14:35 ]
Post subject:  Re: Gretsch G5210 för 3600:-

Bilton wrote:
Shit vad snygg!

Du behöver inte en Dearmond M75T i Champagne Sparkle?
Ett par spänn kan åka med i affären och hämtning på landet?


Hade funkat för en månad sedan men nu är det bantning som gäller, jag har för många gitarrer och avser flytta till mindre framöver så jag MÅSTE banta ;)

Tack ändå

Author:  Joshunznera [ 11 Jun 2013, 15:47 ]
Post subject:  Re: Gretsch G5210 för 3600:-

köp nu för böfvelen denna fina gitarr innan jag ångrar mig!

Author:  Granis67 [ 11 Jun 2013, 22:03 ]
Post subject:  Re: Gretsch G5210 för 3600:-

Den här borde gått först av de gitarrer du annonserat ut, en riktig läckerbit. :shock:
Jag ska nog dra iväg ett pm till dig...

Author:  Joshunznera [ 11 Jun 2013, 22:34 ]
Post subject:  Re: Gretsch G5210 för 3600:-

Granis67 wrote:
Den här borde gått först av de gitarrer du annonserat ut, en riktig läckerbit. :shock:
Jag ska nog dra iväg ett pm till dig...


jo jag håller med, denna är klart finast. Kanske hade gått bättre om jag satt ett högre pris? ;)

Nåväl, jag sörjer inte om hon inte blir såld

(inget PM kom förresten)

Author:  Slinky [ 11 Jun 2013, 22:51 ]
Post subject:  Re: Gretsch G5210 för 3600:-

Är det min gamla så har den väl inte transparent plektrumskydd?
Grymt bra ex om det är den, har inte testat en lika bra 5120/5420.

Author:  Joshunznera [ 12 Jun 2013, 06:02 ]
Post subject:  Re: Gretsch G5210 för 3600:-

Slinky wrote:
Är det min gamla så har den väl inte transparent plektrumskydd?
Grymt bra ex om det är den, har inte testat en lika bra 5120/5420.


japp den är din f.d. gitarr. Bilden föreställer en likadan men med transp p-skydd. Min har ett grått p-skydd, som på den här nedan. Tyckte dock att den övre bilden mer visar hur snygg själva gitarren är. Den är faktiskt ännu snyggare i verkligheten och dessutom som sagt en riktigt bra gitarr. Kul att du nämner det, det blir ju liksom lite mer trovärdigt än om jag berättar hur bra den är :)

Förresten är det farligt nära att jag ångrar mig nu och säljer ngn annan gitarr istället. Priset är egentligen för lågt för att vara anständigt..

Image

EDIT: kopplade in den nu på morgonen i en Fender FM 210 med en Danelectro Spring King och drog några sköna Chris Isac-ackor. Inser att även om jag inte är ngn RockaBilly så är jag nog ändå rätt mycket Twin Peaks. Denna får stanna! Den är ju ändå väldigt olik mina andra gitarrer och förtjänar ett bättre öde än att realiseras ut

Så "your loss my gain", skulle man kunna säga :)

(tack Slinky för att du väckte mig)

Author:  rocky67 [ 12 Jun 2013, 14:41 ]
Post subject:  Re: Gretsch G5210 får stanna, säljer nåt annat så länge

Jämrans Slinky :x

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/