Michael wrote:
Den här skulle jag hemskt gärna ha att spela på, fantastiskt snygg men det lär väl inte vara aktuellt med ett byte mot e red bear topp även om den låter Marshall-lik.
Hur som helst, om du tycker att den inte är tillräckligt högljudd, kan du väl byta till diodlikriktare samt koppla in din EV 15tummare i extrahögtalarutgången. Borde ge det där lilla extra i volym och attack-väg.
/Michael
Vad är en red bear stärk? ja tanken har slagit mig, kanske dags att kolla om det blir bättre med 6L6 rör också.
provade dock en Super reverb från 66 idag, lät ju helt makalöst bra..
det kändes som mitt spel lät ännu bättre.. kul var det iallafall..
kan man byta diodlikriktare utan att biasjustera?