View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 09:01



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Tweed Bandmaster 3x10 mot Super Reverb 
Author Message

Joined: 10 Dec 2009, 23:17
Posts: 1803
Post Tweed Bandmaster 3x10 mot Super Reverb
Image

Image

Image



Mojotone kabinett (blond tweed)
Mercury Magnetics Trafos
3 x Weber 10A125
2 x Tungsol 5881
3 x Sovtek 12AX7
5U4GB likriktarrör

Stärken låter superb både på lågvolym och högvolym, du hittar inte många bättre för ruffig blues i gammal anda.

Jag vill byta mot en Super Reverb eller Blackfejsade grejer

men givetvis får du komma med andra erbjudanden..

mejla vid intresse


04 Oct 2010, 17:11
Profile WWW

Joined: 28 Dec 2007, 00:49
Posts: 2176
Location: Blekinge
Post 
Den här skulle jag hemskt gärna ha att spela på, fantastiskt snygg men det lär väl inte vara aktuellt med ett byte mot e red bear topp även om den låter Marshall-lik.

Hur som helst, om du tycker att den inte är tillräckligt högljudd, kan du väl byta till diodlikriktare samt koppla in din EV 15tummare i extrahögtalarutgången. Borde ge det där lilla extra i volym och attack-väg.

/Michael


16 Oct 2010, 20:50
Profile

Joined: 10 Dec 2009, 23:17
Posts: 1803
Post 
Michael wrote:

Den här skulle jag hemskt gärna ha att spela på, fantastiskt snygg men det lär väl inte vara aktuellt med ett byte mot e red bear topp även om den låter Marshall-lik.

Hur som helst, om du tycker att den inte är tillräckligt högljudd, kan du väl byta till diodlikriktare samt koppla in din EV 15tummare i extrahögtalarutgången. Borde ge det där lilla extra i volym och attack-väg.

/Michael


Vad är en red bear stärk? ja tanken har slagit mig, kanske dags att kolla om det blir bättre med 6L6 rör också.

provade dock en Super reverb från 66 idag, lät ju helt makalöst bra..
det kändes som mitt spel lät ännu bättre.. kul var det iallafall..

kan man byta diodlikriktare utan att biasjustera?


16 Oct 2010, 21:21
Profile WWW

Joined: 28 Dec 2007, 00:49
Posts: 2176
Location: Blekinge
Post 
Red Bear är ett ryskt bygge. Låter faktiskt riktigt bra lite som en Marshall med 6L6or men det är nog inte i prisklass så något byte kan vara aktuellt.Det skulle vara om jag kunde hitta mer prylar du var intresserad av.
Du ska nog justera Bias om du byter till diodlikriktare.

Har du kvar EV-lådan får du gärna skicka bilder och pris till mig.

/Michael


16 Oct 2010, 22:03
Profile

Joined: 10 Dec 2009, 23:17
Posts: 1803
Post 
Michael wrote:

Red Bear är ett ryskt bygge. Låter faktiskt riktigt bra lite som en Marshall med 6L6or men det är nog inte i prisklass så något byte kan vara aktuellt.Det skulle vara om jag kunde hitta mer prylar du var intresserad av.
Du ska nog justera Bias om du byter till diodlikriktare.

Har du kvar EV-lådan får du gärna skicka bilder och pris till mig.

/Michael
EV lådan stannar nog ett tag till, tills jag vet hur nästa rigg blir. Den kanske måste komma till användning


16 Oct 2010, 22:08
Profile WWW

Joined: 28 Dec 2007, 00:49
Posts: 2176
Location: Blekinge
Post 
Ok man kan ju alltid pröva


16 Oct 2010, 22:53
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.