View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Jun 2026, 00:13



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Vantage VA800 mot enklare eller liten topp 
Author Message

Joined: 31 Oct 2009, 16:25
Posts: 445
Location:
Post Vantage VA800 mot enklare eller liten topp
Ja, det är då alltså denna http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=56014 från i april som inte riktigt blir rätt här. Som sagt i länkade tråd: låter kanon, massa split- och fasfinesser och inställningar, fendermensur, vacker som en dag, lagom med stora och små dings. Allt funkar. [^]
Dock: för mina behov har den lite för lång mensur, ett halvt kilo för mycket och för många finesser (jag sjunger och har inte tid med coilsplittar och fasvändningar). Har ingen brådska med att bli av med den, men eftersom jag vill ha lite spänning i vardagen lägger jag ut den här, och vill byta till mig:
<u>antingen</u>: en lättare gitarr med kortare mensur, som dessutom gärna får ha en bra halsmick, smal hals, lagom lite finesser och ett trevligt rockenrollutseende. (En gordon smith skulle sitta fint, eller nån juniorvariant eller så, men inte SG)
<u>eller</u> någon låg-/medelwattsrörtopp från typ laney eller egnater eller dylik tillverkare.
pengar eller grunkor kan läggas som del i rätt bytesmanöver
Erik


11 Jun 2011, 02:18
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 14 Jan 2010, 18:41
Posts: 97
Location:
Post 
Jaså ryker möbeln[:0]
Den låter ju så fint...

http://www.edmusikfix.n.nu/


16 Jun 2011, 21:33
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 05 Jan 2008, 22:37
Posts: 231
Post 
Vad väger den?

Byte mot denna:

http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=57706

/mats


17 Jun 2011, 00:39
Profile

Joined: 31 Oct 2009, 16:25
Posts: 445
Location:
Post 
Stardust, jotack, den låter fint, menmen... vad gör man, det ska ju sjungas också.

Mats, den väger nog nånstans kring fyra kilo (jag gissar eftersom min plasthushållsvåg slog i botten efter tre kilo), känns som samma massa som en gibsonLP ungefär. Din stärkare är ju kanonfin, men det är mycket knallert över den (om man pratar i fordonsmetaforer), jag hade nog snarare EU-moppestorlek i tankarna när jag skrev "lågwattare". Det skall ju trummas i bandet också (eller hörs den över en tung batterist?).
Erik


17 Jun 2011, 20:53
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 05 Jan 2008, 22:37
Posts: 231
Post 
gäddhuvud wrote:

Stardust, jotack, den låter fint, menmen... vad gör man, det ska ju sjungas också.

Mats, den väger nog nånstans kring fyra kilo (jag gissar eftersom min plasthushållsvåg slog i botten efter tre kilo), känns som samma massa som en gibsonLP ungefär. Din stärkare är ju kanonfin, men det är mycket knallert över den (om man pratar i fordonsmetaforer), jag hade nog snarare EU-moppestorlek i tankarna när jag skrev "lågwattare". Det skall ju trummas i bandet också (eller hörs den över en tung batterist?).
Erik


Hej, ja beror ju på vad du har för högtalare också
såklart, med en lättdriven högtalare låter den
rätt starkt. Men det är ju förstås med dist, vill man
ha helt rent ljud så får man ju kliva upp i styrka.

Om du skulle sälja guran då, pris?

Mats


17 Jun 2011, 23:40
Profile

Joined: 31 Oct 2009, 16:25
Posts: 445
Location:
Post 
aleklint wrote:

gäddhuvud wrote:

Stardust, jotack, den låter fint, menmen... vad gör man, det ska ju sjungas också.

Mats, den väger nog nånstans kring fyra kilo (jag gissar eftersom min plasthushållsvåg slog i botten efter tre kilo), känns som samma massa som en gibsonLP ungefär. Din stärkare är ju kanonfin, men det är mycket knallert över den (om man pratar i fordonsmetaforer), jag hade nog snarare EU-moppestorlek i tankarna när jag skrev "lågwattare". Det skall ju trummas i bandet också (eller hörs den över en tung batterist?).
Erik


Hej, ja beror ju på vad du har för högtalare också
såklart, med en lättdriven högtalare låter den
rätt starkt. Men det är ju förstås med dist, vill man
ha helt rent ljud så får man ju kliva upp i styrka.

Om du skulle sälja guran då, pris?

Mats



Jo, ja men.. seru...nej, den är för svag då, Mats..sälja... hmm... asså... Det är nog helt enkelt så att jag hellre byter den mot något roligt än säljer den. Hur ska jag säga... jag har inte tillräckligt ont om pengar för tillfället för att dom där 2500 kronorna(som kanske är marknadspriset) ska glädja mig lika mycket som säg, en liten 20wattstopp, eller en juniorkopia från England. Så då behåller jag den hellre så länge.. typ... Det var någon som mailade mig med samma fråga, och honom svarade jag att vi skulle vänta och se om det kommer nåt skoj. Å det är väl vad jag säger till dig här också då.
Erik


18 Jun 2011, 00:16
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 05 Jan 2008, 22:37
Posts: 231
Post 
gäddhuvud wrote:

aleklint wrote:

gäddhuvud wrote:

Stardust, jotack, den låter fint, menmen... vad gör man, det ska ju sjungas också.

Mats, den väger nog nånstans kring fyra kilo (jag gissar eftersom min plasthushållsvåg slog i botten efter tre kilo), känns som samma massa som en gibsonLP ungefär. Din stärkare är ju kanonfin, men det är mycket knallert över den (om man pratar i fordonsmetaforer), jag hade nog snarare EU-moppestorlek i tankarna när jag skrev "lågwattare". Det skall ju trummas i bandet också (eller hörs den över en tung batterist?).
Erik


Ok, vi avvaktar lite och ser då. :)

Hej, ja beror ju på vad du har för högtalare också
såklart, med en lättdriven högtalare låter den
rätt starkt. Men det är ju förstås med dist, vill man
ha helt rent ljud så får man ju kliva upp i styrka.

Om du skulle sälja guran då, pris?

Mats



Jo, ja men.. seru...nej, den är för svag då, Mats..sälja... hmm... asså... Det är nog helt enkelt så att jag hellre byter den mot något roligt än säljer den. Hur ska jag säga... jag har inte tillräckligt ont om pengar för tillfället för att dom där 2500 kronorna(som kanske är marknadspriset) ska glädja mig lika mycket som säg, en liten 20wattstopp, eller en juniorkopia från England. Så då behåller jag den hellre så länge.. typ... Det var någon som mailade mig med samma fråga, och honom svarade jag att vi skulle vänta och se om det kommer nåt skoj. Å det är väl vad jag säger till dig här också då.
Erik


Ok, vi avvaktar och ser då. :)


18 Jun 2011, 01:38
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.