View unanswered posts | View active topics It is currently 17 Jun 2026, 00:01

Reply to topic  [ 4 posts ] 
önskar stallmick tele, har pedaler 
Author Message

Post önskar stallmick tele, har pedaler
Jag skulle vilja testa en ny stallmick i min fina relictele...har rätt begränsad kunskap om vad som finns men söker en mick med fokus på mid och inte så mycket topp...öppen för det mesta men ingen rail, vintagelook ska det vara. Får gärna vara relicad också. ..

Har Arion sch - z chorus och en Monsterpiece Classic Fuzz jr att byta med.

Matte

22 May 2013, 23:34
Profile

Post Re: önskar stallmick tele, har pedaler
Va' det den du hade till salu för ett tag sedan?
Grymt sugen på denna. Länge sedan jag köpte något nytt och detta hade varit kalas. Säg till om du ska sälja igen :wink:
Har tyvärr ingen mick som skulle passa dej. Jag kör Broadcaster i mina och tycker de "levererar". Kompromiss avseende på Ton, pris och tillgänglighet.
Annars skulle jag vilja ha något som "sjunger" vid anslag. Ovaxad, typ... Näst intill rundgångsbenägen. Men inte så heta. Mer "Ihålig" ton. Eh svårt att snacka ljud medelst text :?
Har du något förslag?
Har tänkt att byta ut ventilgummit mot något hårdare för mer "kontakt" med kroppen.
Vet egentligen inte riktigt vad som fattas i mitt "idealljud" men tror att det är mer top som känns men inte skriker.

25 May 2013, 09:04
Profile

Hej,

jag har velat fram och tillbaka om jag ska göra mig av med relictelen eller fixa lite med den så den passar mig bättre. ..har tagit ner översadeln en bit och ska testa med en fetare stallmick, sen får vi se. Efter sommaren kan den dyka upp på säljes igen.

Ang stallmick så famlar jag i blindo, har väldigt lite att komma med. En Nocaster el Broadcaster sitter i min Baja och den låter verkligen bra, men hur den skulle låta i relicen vette sjutton. Don Mare sitter där nu, halsmicken är grym men stall är för klen i output i mitt tycke. Gjord efter Buchanans 53'a som tydligen var trasig, men det är spot-on för hans signaturljud.

Matte

25 May 2013, 10:20
Profile

Ja, Nocaster är det i mina. Inte Broadcaster. Men det är kanske samma?
Jag är egentligen ute efter en bra Roadworn efter att jag för några år sedan provade en i Gävle när jag skulle få mitt andra barn. Hade en stund över innan underverket skulle titta fram :shock:
Provade den oinkopplad och tyckte den lät fantastiskt bra och med skön sustain. Kändes som en form av feedback i träet. Har även läst lite om dem och det verkar som om många är nöjda med dem. Beroende vad man är ute efter naturligtvis, men med tanke på min känsla för det exet och det jag läst så verkar det som om kvalite'n är relativt jämn. Lite synd att alla ser exakt likadana ut men vad kan man begära för en massproducerad pryl i 8'000:- klassen?
Verkar gå att få tag på för 4-6k beggade.
Hör av dej om du vill sälja. Buchanans ljud är väl inte direkt vad jag suktar efter men den kanske låter "spot on" för mej i min Superreverb?
Är som sagt svag för low output-mickar. Där styrkan tar vid tar tonen slut.

25 May 2013, 17:12
Profile
Reply to topic   [ 4 posts ]