| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Orange HPD-strata...typ http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=10&t=46084 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Nisse89 [ 24 Sep 2010, 22:26 ] |
| Post subject: | Orange HPD-strata...typ |
Kropp från GMF i ask(?). Lätt och resonant. Hals från EDEN köpt på hos Gitarrdelar men huvudet format av mej. Lönn-lönn med svarta dots. Stämmisar av märket ingen-aning, men de funkar bra. Gotoh-svaj med bockade sadlar. Tonerider Rocksong i stall och Tonerider Generator i hals. 3-läges DiMarzio-miniswitch som inte är kopplad riktigt rätt. Övre läget är hals och nedre läget är stall. Mittenläget var tänkt att det skulle bli som på en LP, alltså hals+stall men så som det är nu är det bara stallmicken som går där. Har schemat för hur det ska lödas men det har inte gjorts. Har någon gång i tiden varit vänsterhängd så det finns ett hål borrat för axelbandsknopp i det nedre hornet. Är intresserad av: *Golvhögtalare *Stativhögtalare *Stereo reciever *Telecaster *Stratocaster *Bang & Olufsen-prylar *Skivspelare av finare modell (typ Rega Planar 2/3 eller liknande) *CD-spelare av finare modell ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
| Author: | Nisse89 [ 25 Sep 2010, 17:45 ] |
| Post subject: | |
Nisse89 wrote: Musikrelaterade byten kan också vara intressanta. Eventuella byten kan vara intressanta. Helst musikrelaterat. Golvhögtalare Stativhögtalare Skivspelare Strata Tele Stereo reciever ![]() Carlsson/Sonab OA-högtalare är högintressant också.[:)] Typ ![]() Larsen 4 och Larsen 6 likaså[:)] Bang & Olufsen 70- och 80-talsmodeller, högtalare, förstärkare mm[:)] ![]()
|
|
| Author: | d-drop [ 26 Sep 2010, 11:14 ] |
| Post subject: | |
Beolab 2000? Luxman reciver och försteg från runt 80, kan kolla modell senare.. Mvh anders http://www.myspace.com/stackhouseofficial http://www.myspace.com/bozemanssimplex |
|
| Author: | d-drop [ 26 Sep 2010, 16:43 ] |
| Post subject: | |
Jag rör ihop det.. Beomaster 1200 är det jag har. /anders http://www.myspace.com/stackhouseofficial http://www.myspace.com/bozemanssimplex |
|
| Author: | d-drop [ 26 Sep 2010, 21:58 ] |
| Post subject: | |
Beoamster 1200 ![]() Beolab 2000 är aktiva link-högtalare ![]() [/ Just en sån är det, fast i teak. http://www.myspace.com/stackhouseofficial http://www.myspace.com/bozemanssimplex |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|