Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Orange HPD-strata...typ
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=10&t=46084
Page 1 of 1

Author:  Nisse89 [ 24 Sep 2010, 22:26 ]
Post subject:  Orange HPD-strata...typ

Kropp från GMF i ask(?). Lätt och resonant.
Hals från EDEN köpt på hos Gitarrdelar men huvudet format av mej. Lönn-lönn med svarta dots.
Stämmisar av märket ingen-aning, men de funkar bra.
Gotoh-svaj med bockade sadlar.
Tonerider Rocksong i stall och Tonerider Generator i hals.
3-läges DiMarzio-miniswitch som inte är kopplad riktigt rätt. Övre läget är hals och nedre läget är stall. Mittenläget var tänkt att det skulle bli som på en LP, alltså hals+stall men så som det är nu är det bara stallmicken som går där. Har schemat för hur det ska lödas men det har inte gjorts.

Har någon gång i tiden varit vänsterhängd så det finns ett hål borrat för axelbandsknopp i det nedre hornet.


Är intresserad av:
*Golvhögtalare
*Stativhögtalare
*Stereo reciever
*Telecaster
*Stratocaster
*Bang & Olufsen-prylar
*Skivspelare av finare modell (typ Rega Planar 2/3 eller liknande)
*CD-spelare av finare modell


Image
Image
Image
Image

Image

Author:  Nisse89 [ 25 Sep 2010, 17:45 ]
Post subject: 

Nisse89 wrote:

Musikrelaterade byten kan också vara intressanta.
Eventuella byten kan vara intressanta. Helst musikrelaterat.
Golvhögtalare
Stativhögtalare
Skivspelare
Strata
Tele
Stereo reciever

Image


Carlsson/Sonab OA-högtalare är högintressant också.[:)]
Typ Image

Larsen 4 och Larsen 6 likaså[:)]
Image

Bang & Olufsen 70- och 80-talsmodeller, högtalare, förstärkare mm[:)]
Image

Image

Author:  d-drop [ 26 Sep 2010, 11:14 ]
Post subject: 

Beolab 2000?
Luxman reciver och försteg från runt 80, kan kolla modell senare..
Mvh anders

http://www.myspace.com/stackhouseofficial

http://www.myspace.com/bozemanssimplex

Author:  d-drop [ 26 Sep 2010, 16:43 ]
Post subject: 

Jag rör ihop det.. Beomaster 1200 är det jag har.
/anders

http://www.myspace.com/stackhouseofficial

http://www.myspace.com/bozemanssimplex

Author:  d-drop [ 26 Sep 2010, 21:58 ]
Post subject: 

Beoamster 1200
Image

Beolab 2000 är aktiva link-högtalare

Image
[/

Just en sån är det, fast i teak.

http://www.myspace.com/stackhouseofficial

http://www.myspace.com/bozemanssimplex

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/