View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 12:23



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Orange HPD-strata...typ 
Author Message
User avatar

Joined: 16 Mar 2007, 18:51
Posts: 596
Location: Nyköping
Post Orange HPD-strata...typ
Kropp från GMF i ask(?). Lätt och resonant.
Hals från EDEN köpt på hos Gitarrdelar men huvudet format av mej. Lönn-lönn med svarta dots.
Stämmisar av märket ingen-aning, men de funkar bra.
Gotoh-svaj med bockade sadlar.
Tonerider Rocksong i stall och Tonerider Generator i hals.
3-läges DiMarzio-miniswitch som inte är kopplad riktigt rätt. Övre läget är hals och nedre läget är stall. Mittenläget var tänkt att det skulle bli som på en LP, alltså hals+stall men så som det är nu är det bara stallmicken som går där. Har schemat för hur det ska lödas men det har inte gjorts.

Har någon gång i tiden varit vänsterhängd så det finns ett hål borrat för axelbandsknopp i det nedre hornet.


Är intresserad av:
*Golvhögtalare
*Stativhögtalare
*Stereo reciever
*Telecaster
*Stratocaster
*Bang & Olufsen-prylar
*Skivspelare av finare modell (typ Rega Planar 2/3 eller liknande)
*CD-spelare av finare modell


Image
Image
Image
Image

Image


24 Sep 2010, 22:26
Profile
User avatar

Joined: 16 Mar 2007, 18:51
Posts: 596
Location: Nyköping
Post 
Nisse89 wrote:

Musikrelaterade byten kan också vara intressanta.
Eventuella byten kan vara intressanta. Helst musikrelaterat.
Golvhögtalare
Stativhögtalare
Skivspelare
Strata
Tele
Stereo reciever

Image


Carlsson/Sonab OA-högtalare är högintressant också.[:)]
Typ Image

Larsen 4 och Larsen 6 likaså[:)]
Image

Bang & Olufsen 70- och 80-talsmodeller, högtalare, förstärkare mm[:)]
Image

Image


25 Sep 2010, 17:45
Profile

Joined: 26 Aug 2005, 21:56
Posts: 1195
Location: Kållered
Post 
Beolab 2000?
Luxman reciver och försteg från runt 80, kan kolla modell senare..
Mvh anders

http://www.myspace.com/stackhouseofficial

http://www.myspace.com/bozemanssimplex


26 Sep 2010, 11:14
Profile WWW

Joined: 26 Aug 2005, 21:56
Posts: 1195
Location: Kållered
Post 
Jag rör ihop det.. Beomaster 1200 är det jag har.
/anders

http://www.myspace.com/stackhouseofficial

http://www.myspace.com/bozemanssimplex


26 Sep 2010, 16:43
Profile WWW

Joined: 26 Aug 2005, 21:56
Posts: 1195
Location: Kållered
Post 
Beoamster 1200
Image

Beolab 2000 är aktiva link-högtalare

Image
[/

Just en sån är det, fast i teak.

http://www.myspace.com/stackhouseofficial

http://www.myspace.com/bozemanssimplex


26 Sep 2010, 21:58
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.