View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 07:01



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Mesa Express 5/25 10" combo 
Author Message
User avatar

Joined: 12 Feb 2004, 21:54
Posts: 463
Location: Bromma, Stockholm
Post Mesa Express 5/25 10" combo
Säljer min USA-importerade Mesa Express 5/25 10".

Intressanta byten är Fender Strata, USA el Japan, helst vit, Gibson LP, Marshall, Mesa etc...

Klassiskt Mesa-sound.
En grym liten förstärkare.

Omkopplingsbar mellan 5/25 watt.

Två kanaler med två lägen vardera (Clean + Crunch och Blues + Burn).

Extern trafo 220 V --> 110 V ingår + footswitch (som jag aldrig använt) och fodrat fodral.

Väldigt lite använd, aldrig turnerad, funkar kanon.

Lyxig sovrums/studio-stärk i 5 watts-läget men funkar även utan problem i replokal då den spelar otroligt högt för att vara 25 watt. Framför allt om man kopplar upp den mot ex. en 4x12 högtalare.

Finns massor av demoklipp på Youtube.

Fakta:
Mesa Boogie Express 5:25 1x10 Guitar Combo, 1x10" E50 Speaker, Duo Class Amp, 5Watt Class A or 25 Watt Class A/B, 2 EL84 Tubes, Preamp 5x 12AX7 Tubes, 2 diffrent channel with 4 Modes, Tube Reverb, Tube Effect Loop, External Switchinputs for channel-Contour 1/2-Reverb, incl. 3 button Footswitch and Cover, weight 19,4Kg

Kan skickas med Bussgods, köpare betalar frakten, eller testas och hämtas i Solna.

Sänkt till 7.900:-

(Nypris 15.208:- på Thomann)

Image


29 Sep 2010, 12:02
Profile WWW

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4265
Location: Boden Norrbotten
Post 
För vad det kan vara värt så kan jag intyga att det är en grym liten försäkare som passar helt pefekt som sovrumsförstäkare om man vill ha ett större sovrum. Är nog bland det grymmaste i som finns när det gäller små stärkare. Hade köpt den om inte jag hade så alldeles för många redan. Mesa är Mesa så den borde ju vara lättsåld [:D]

"Det är aldrig försent att ge upp"


01 Oct 2010, 20:55
Profile WWW
User avatar

Joined: 10 Aug 2002, 10:34
Posts: 2274
Location: Söderhamn
Post 
Mats borde ha mail.

----------------------------
<font color="green"><b>"Men inte fan finns det nåt vackert i att dö, av en överdos på en offentlig toalett"</b></font id="green">


01 Nov 2010, 22:10
Profile WWW
User avatar

Joined: 12 Feb 2004, 21:54
Posts: 463
Location: Bromma, Stockholm
Post 
Prisbump..

/Mats
-----------------------------------------

<font size="1">Spelar i:
http://www.houseofshakira.com

Prylar till salu här:
http://hem.bredband.net/b213720/

Spelar in i:
http://roomofdoom.nu

Myspace:
http://www.myspace.com/houseofshakira</font id="size1">


28 Apr 2011, 12:50
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.