Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Fixat :-)
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=10&t=46821
Page 1 of 1

Author:  K-G [ 09 Oct 2010, 12:11 ]
Post subject:  Fixat :-)

Vibroverb '63 reissue Brownface i mycket bra skick bytes mot en BRA telecaster!

Köpte denna av Janjo och har satt i nya slutrör 6L6 GC-STR och bytte även ut högtalarna till Weber...sitter även en Beamblocker för spridningens skull...original Oxfordelement finns också...tilt backleg finns där också och självfallet finns tygfodral och original fotpedal

EDIT: den har även fått en biaspot installerad av Janjo

Denna stärkare låter riktigt jävla bra och det finns bara EN orsak till att jag kan tänkas göra mej av med den...jag har GAS-anfall på en telecaster [^]

Mejl: theboogiecats@yahoo.se
Mobil: 070-2208160

Den finns i Sölvesborg i Blekinge län

Image

Image

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">
http://www.myspace.com/theboogiecats

Author:  K-G [ 09 Oct 2010, 14:02 ]
Post subject: 

granis wrote:

Vad är det för bytesvärde på denna skönhet?
Hur upplevde du bytet från Oxford till Weber?
En Beamblocker, inte två?




bytesvärde är i min mening alltid lite högre än reda pengar så att säga...så runt 10 papp då med tanke på de nya rören och högtalare

Bytet av högtalare innebar högre verkningsgrad, det irriterande nasal soundet försvann...nå låter den klart, fint med en fast botten

Har faktiskt en till Beamblocker liggandes, men på nåt vis gillade jag soundet bättre med bara en beamblocker..varför vet jag inte...antar att jag kanske hade ändrat uppfattning ifall jag hade lirat live med stärkaren..men jag har bara nyttjat den här hemma eftersom jag har en Bassman för livespelningar [:)]

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">
http://www.myspace.com/theboogiecats

Author:  K-G [ 09 Oct 2010, 14:25 ]
Post subject: 

granis wrote:

Beamblocker till 10" hmm...sugen på att sälja den du har över till mig?



Nope...den stannar...tillhör stärkaren

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">
http://www.myspace.com/theboogiecats

Author:  K-G [ 09 Oct 2010, 14:53 ]
Post subject: 

granis wrote:

Elektronisk post i din dator...


Svar har skickats...tyvärr är det telecasters som gäller [:I]

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">
http://www.myspace.com/theboogiecats

Author:  K-G [ 09 Oct 2010, 15:12 ]
Post subject: 

granis wrote:

Boogiecats wrote:

granis wrote:

Elektronisk post i din dator...


Svar har skickats...tyvärr är det telecasters som gäller [:I]

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">
http://www.myspace.com/theboogiecats


Och jag som bara har Nocasters... [:I] [;)]


Tja...jag har ju ägt en Telecaster Vintage -52 tillverkad 2005...är inte så impad av dom med tanke på nypriset [^]

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">
http://www.myspace.com/theboogiecats

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/