View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 23:23



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Marshall 6100 anniversary rörtopp bytes! Avslutad 
Author Message
User avatar

Joined: 29 Mar 2010, 07:55
Posts: 39
Location: Stockholm
Post Marshall 6100 anniversary rörtopp bytes! Avslutad
Tjenare!

Har en nyservad Marshall Anniversary 6100 rörtopp som jag skulle vilja byta mot en en mindre avancerad modell. Det är absolut inget fel på 6100an - den har en jävla massa rör i sig och olika kanaler med allt från hederlig AC/DC-fistdist till klassiskt rock-crunch. Finns även en leadkanal som har jävligt mycket dist om man vill spela hårdrock. Mycket kompetent topp helt enkelt, effektloop, ställbar mellan 50/100 watt.

Intresserad av att byta mot en JCM 800 2203 master volym, eller en Orange-topp. Hör gärna av er om ni har nåt intressant i bytesväg! Stockholm gäller, toppen finns i replokalen på söder. Bilder finns förstås!

Toppen har använts på den här inspelningen om ni vill höra hur den låter på crunch-läget: http://open.spotify.com/album/2PnLzM1p0S9rY0zrIhAkDN


07 May 2011, 11:45
Profile WWW
User avatar

Joined: 11 Nov 2004, 22:59
Posts: 3783
Location: Stockholm Sweden
Post 
Helsikes bra ni låter! [^]
Kan inte bara bero på stärkaren, även om den är cool...[;)]
Sorry för kapningen.
/Gunnar


09 May 2011, 11:12
Profile
User avatar

Joined: 29 Mar 2010, 07:55
Posts: 39
Location: Stockholm
Post 
Hehe tackar! Fan vad roligt att du gillart. Bara att sprida ordet!
Izzy wrote:

Helsikes bra ni låter! [^]
Kan inte bara bero på stärkaren, även om den är cool...[;)]
Sorry för kapningen.
/Gunnar


09 May 2011, 14:12
Profile WWW

Joined: 18 Apr 2008, 23:47
Posts: 290
Location:
Post 
JCM 900 4100 Topp 100 watt!?
/Roine


09 May 2011, 21:58
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 23 Jun 2009, 14:00
Posts: 47
Location: Sollentuna
Post 
Mail skickat!

Torb


12 May 2011, 13:36
Profile WWW
User avatar

Joined: 29 Mar 2010, 07:55
Posts: 39
Location: Stockholm
Post 
Tjenare! Tack för ditt svar. Inte så intressant med en JCM 900 i detta läget, men tack ändå! Hör av mig om det ändrar sig.

Roine wrote:

JCM 900 4100 Topp 100 watt!?
/Roine



12 May 2011, 13:48
Profile WWW

Joined: 01 Oct 2009, 23:15
Posts: 62
Location:
Post 
Ser gärna några foton, skicka helst till mitt mail.


19 May 2011, 22:31
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.