View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Jun 2026, 05:06



Reply to topic  [ 1 post ] 
Fender Concert II med celestion gold bytes... 
Author Message
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post Fender Concert II med celestion gold bytes...
mot en gitarr.
En point to point stärkare från Fender, 30 år gammal, i kalasskick och designad av Paul Rivera. Den rena kanalen låter mycket, mycket bra, och i bandsammanhang så lyser ett vintage fendersound igenom! Och härliga rock'n'roll ljud från 80-talet och bakåt hittar du på OD kanalen. I och med att den är PtP så är den mycket lättmoddad. Har spenderat en del tid att hitta förstegsrör som jag gillar och dom bästa ingår så klart. När jag fick den var det yttre slitet på ett inte särskillt snyggt sätt så jag tog bort tolexen och anpassade knobs och fronttyg därefter.
Den skickas ogärna, men eventuell frakt kan så klart lösas. Orginal footswitch istället för annan footswitch höjer bytesvärdet. Och för att övertyga dig helt, det sitter 2 fantastiska element i stärkaren. Celestion G 10 Gold, kostar i sverige 2700 styck! Så Fenders sista handlödda stärkare med dom bästa elementen, vad väntar du på? Bytes mot trevlig gitarr.
Och här är skönheten!
Och här är skönheten!
Image
Image
Image

myspace.com/slackervillezoo

myspace.com/slackervillezoo


31 May 2011, 21:03
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.