View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Jun 2026, 21:51



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Dimarzio mot Dimarzio 
Author Message

Joined: 14 Jun 2005, 08:35
Posts: 1696
Location:
Post Dimarzio mot Dimarzio
Söker en PAF Joe eller liknande halsmick i svart.
Som byte finns en gammal PAF i svart eller Super Distorsion i creme.

Kan även tänka mej byta en cremefärgad Humbucker from hell mot en dito svart.
Eller ett byte av en svart FRED mot en cremefärgad...

http://www.myspace.com/superscreamersweden


31 May 2011, 21:17
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2875
Location: Falköping
Post 
Vad har du nu på gång?[:D]

/Mats

"Vägren upphör"<font size="1"> Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.</font id="size1">


04 Jun 2011, 10:33
Profile

Joined: 14 Jun 2005, 08:35
Posts: 1696
Location:
Post 
Hej Mats. Det kunde lika gärna ha stått vilsen medelålders man söker...
Men egentligen vill jag bara ha nåt som lirar fint tillsammans med en FRED i min Masterpiece. original satt det ju Superdist i dom. På den tiden de kom motsvarade de säkert nåt ljudideal, men idag tycker jag det är over the top. Odynamiskt och trist. Detta sagt av en man som gillar ljudet i gamla superdistar.. men i den hyperresponsiva gitarren blir det helt fel. Såå... jag har testat nåra mickar och i i stallet satt FRED klockrent. Jag hade två snälla halsmickar liggande och testade först HfH, men den jag har är cremefärgad och FRED är svart så det fick bli en gammal PAF i halsen. Jag har spelat med den ett tag och gillar ljudet, men samtidigt har jag PAF i annan gitarr och skulle kanske vilja ha nåt med mer luft i diskanten.Jag inbillar mej att en PAF Joe skulle vara klockren då jag gillar Satrianis ton. [:)]

http://www.myspace.com/superscreamersweden


05 Jun 2011, 18:49
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2875
Location: Falköping
Post 
Fasen...Jag har faktiskt en ny PAF Joe men den är inte färdigtestad i gitarrerna. Har en Mo'Joe också, likadant där. Men jag ska rota runt lite och se vad som ligger i lådorna, det händer då och då att jag spontanköper mickar som sedan bara ligger och väntar...
Måste det vara en humbucker? Vet att jag har en GFS Dream 90 liggandes iaf.

Jag ska förresten byta tebaks till Super Distortion i stallet på Hamern.
Där sitter sedan ett tag en Dimarzio 36th Ann. PAF som visserligen låter bra,
men jag saknar den botten som SD:n gav.

/Mats

"Vägren upphör"<font size="1"> Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.</font id="size1">


13 Jun 2011, 18:32
Profile

Joined: 14 Jun 2005, 08:35
Posts: 1696
Location:
Post 
När du testat färdigt är jag intresserad Mats [:)]
Jag har Mean90 i min FS-750, så nej det har jag inte tänkt i denna.
Jag är ute efter det där projicerade tighta ljudet man får i en humbucker och jag vill ha lite mer upper mid.
Jag gillar precis som du ljudet i Superdist, fläskigt med bra botten och det har jag tillsammans med en seymour duncan 59 i spöket. klassiska 70 och 80-talstoner...

http://www.myspace.com/superscreamersweden


13 Jun 2011, 22:35
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2875
Location: Falköping
Post 
Ska ta mig tid å testa några av de närmaste dagarna.
Jag hör av mig om hur det går[:)]

/Mats

"Vägren upphör"<font size="1"> Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.</font id="size1">


15 Jun 2011, 16:35
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2875
Location: Falköping
Post 
Har testat olika mickar i både SG:n och Hamern under några dagar nu.
Verkar helt klart att Mo'Jo inte blir nåt jag behåller, PAF Joe ska jag testa igen, men den har hård konkurrens från bl.a. Irongear Blues Engine. I'll be back!

/Mats

"Vägren upphör"<font size="1"> Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.</font id="size1">


27 Jun 2011, 18:36
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2875
Location: Falköping
Post 
Kom på att jag också sitter på ett set DiMarzio EJ Custom.
Men de låter båda väldigt mycket spinkig singelcoil, är nog åt HFH-hållet skulle jag tro.

/Mats

"Vägren upphör"<font size="1"> Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.</font id="size1">


27 Jun 2011, 18:41
Profile

Joined: 14 Jun 2005, 08:35
Posts: 1696
Location:
Post 
Japp, jag väntar [:)]
Irongear Blues Engine... bara namnet är ju värt nåt.[:D]
Jag tycker inte på nåt sätt att HFH är spinkig. I halsen på rät gitarr är den väldigt balanserad, men visst- det låter glassig singlecoil. Det är en mick jag gillar starkt, men har inte det ljud jag eftersöker i den här gitarren.
EJ Custom inbillar jag mig dock blir lite tunn...

http://www.myspace.com/superscreamersweden


05 Jul 2011, 00:12
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.