Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Fender Telecaster Lite Ash (Korea) BORTA
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=10&t=59776
Page 1 of 1

Author:  Telemannen [ 24 Jun 2011, 18:52 ]
Post subject:  Fender Telecaster Lite Ash (Korea) BORTA

<b>-BORTA-</b>

Tele bytes. Önskas: Tele med rosewood-bräda. Är även försiktigt öppen för andra gitarr- bytesförslag.

Svart Tele med svart p-skydd. i mycket gott skick som får alldeles för lite kärlek pga att jag ej kommer överens med "ljusa halsar", dessutom är halsen lite för fet för mina frökenhänder[:D]. Gitarren har stått orörd länge och skulle må bra av en ordentlig setup, f.n intonerar den dåligt. Har inte så bra koll på dessa modeller, men i stall-läge sitter en Seymour Duncan samt i halspos Alnico Pro. Jag är hyfsat säker på att gitarren är orörd beträffande moddningar etc och att ursprungsspecar gäller för denna:

Lite Ash Telecaster

Available Controls: Master Tone, Master Volume
Bridge: Vintage-Style
Fingerboard Radius: 9.5 inch (241mm)
Guitar Body Material: Light Ash
Hardware: Chrome
Inlays: Abalone Dots
Machine Heads Enclosure: Sealed
Neck Material: Birdseye Maple
No of Strings: 6
No. of Frets: 22
Pickguard: true
Pickguard Colour: Black
Pickguard Material: 1-Ply
Pickup Configuration: 2 x Single-Coil
Pickup Switching: 3 Position Blade - Bridge/Middle/Neck
Pickup Type: Seymour Duncan® APTR-1, APTL-1, (Neck/Bridge) (AP=Alnico Pro)
Saddles Material: Brass
Scale Length (Inches) (Inches): 25.5
Scale Length (mm) (mm): 648
Unique Features: Black Plastic Parts, Oversized Strap Buttons
Width at Nut (Inches) (Inches): 1.625
Year of Origin: 2004

Gitarren har inget medföljande hardcase dock kan jag nog skaka fram en bättre beg. gigbag eller så.

Trevlig midsommar! [:)]

[img][IMG]http://i813.photobucket.com/albums/zz55/telemannen/IMG_5185.jpg[/img][/img]

[img][IMG]http://i813.photobucket.com/albums/zz55/telemannen/IMG_5189.jpg[/img][/img]

[img][IMG]http://i813.photobucket.com/albums/zz55/telemannen/IMG_5186.jpg[/img][/img]

[img][IMG]http://i813.photobucket.com/albums/zz55/telemannen/IMG_5190.jpg[/img][/img]

[img][IMG]http://i813.photobucket.com/albums/zz55/telemannen/IMG_5188.jpg[/img][/img]

[img][IMG]http://i813.photobucket.com/albums/zz55/telemannen/IMG_5187.jpg[/img][/img]

Author:  rolwoody [ 25 Jun 2011, 14:04 ]
Post subject: 

Du har mail.

Author:  k-john [ 25 Jun 2011, 21:20 ]
Post subject: 

Mail skickat!

Author:  Telemannen [ 25 Jun 2011, 21:52 ]
Post subject: 

rolwoody & k-john har svar [:)]

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/