| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Såld http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=10&t=60256 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Robert [ 07 Jul 2011, 15:16 ] |
| Post subject: | Såld |
Önskar byta min Peavey T-60 mot nått kul. Är av årsmodell -78, men ser helt ny ut. Riktigt bra gitarr. Inte helt säker på vad jag vill ha. Thinline-tele eller nån sorts Les Paul kanske. Squier Esprit eller Laney Lionheart-stärkare. Lättast är om du finns i göteborgs-området. Lånar bilder från han jag fick den ifrån. ![]() ![]() ![]()
|
|
| Author: | oyan [ 15 Jul 2011, 13:59 ] |
| Post subject: | |
vad är det för bytes värde på ena sån här? /Öye ***************************************************************** "Notuern" citat: "Ptja, men jag tycker att Marcello låter som en shreddande Bryan May" http://www.myspace.com/whindie |
|
| Author: | Robert [ 15 Jul 2011, 14:11 ] |
| Post subject: | |
Osäker, men man brukar se dem annonseras ut för 4-5000 |
|
| Author: | ramjac [ 15 Jul 2011, 16:16 ] |
| Post subject: | |
Ruskigt cool gitarr! Vad väger en sådan och vad är det för typ av band? (ser ut som jumbo) Karaktär på mickarna, orginal? ...,,,;;:::oo00OOsåkandetgåOO00oo:::;;,,,... |
|
| Author: | Robert [ 15 Jul 2011, 17:07 ] |
| Post subject: | |
Jag har beskrivit ljudet i den som nån blandning av tele och Les Paul. Överlag kan den nog göra det mesta en tele kan, men med större möjligheter att forma ljudet. Det är nog den mest mångsidiga gitarr jag varit med om, och kan med lite pill täcka allt från spräckig rock till murrigt jazzljud. Halsen är väl ungefär som en på en tele, men tunnare och lite plattare. Den är väldigt lättspelad, men jag har alltid föredragit lite tjockare halsar. Det roliga med mickarna är att de splitas med tonkontrollerna. Står de på fullt är gitarren i singel-läge, men när man vrider ned tonen kopplas den andra spolen in. Blir väldigt fett ljud. Allt är orginal på den. Vad den väger exakt vet jag inte, men den är tung som bara den Den är till salu också. |
|
| Author: | Nevermind [ 27 Jul 2011, 21:30 ] |
| Post subject: | |
Vad hade tänkt dig för pris på skönheten? |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|