View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Jun 2026, 07:31



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Såld 
Author Message

Joined: 19 Dec 2008, 23:22
Posts: 1890
Location: Göteborg
Post Såld
Önskar byta min Peavey T-60 mot nått kul. Är av årsmodell -78, men ser helt ny ut. Riktigt bra gitarr.
Inte helt säker på vad jag vill ha. Thinline-tele eller nån sorts Les Paul kanske. Squier Esprit eller Laney Lionheart-stärkare.
Lättast är om du finns i göteborgs-området.

Lånar bilder från han jag fick den ifrån.
Image
Image
Image
Image


07 Jul 2011, 15:16
Profile WWW
User avatar

Joined: 25 Sep 2007, 21:08
Posts: 580
Location: Skåne, Hörby
Post 
vad är det för bytes värde på ena sån här?

/Öye

*****************************************************************
"Notuern" citat: "Ptja, men jag tycker att Marcello låter som en shreddande Bryan May"

http://www.myspace.com/whindie


15 Jul 2011, 13:59
Profile WWW

Joined: 19 Dec 2008, 23:22
Posts: 1890
Location: Göteborg
Post 
Osäker, men man brukar se dem annonseras ut för 4-5000


15 Jul 2011, 14:11
Profile WWW
User avatar

Joined: 05 May 2007, 22:30
Posts: 763
Location: mitt i småland
Post 
Ruskigt cool gitarr!
Vad väger en sådan och vad är det för typ av band? (ser ut som jumbo)
Karaktär på mickarna, orginal?



...,,,;;:::oo00OOsåkandetgåOO00oo:::;;,,,...


15 Jul 2011, 16:16
Profile

Joined: 19 Dec 2008, 23:22
Posts: 1890
Location: Göteborg
Post 
Jag har beskrivit ljudet i den som nån blandning av tele och Les Paul. Överlag kan den nog göra det mesta en tele kan, men med större möjligheter att forma ljudet. Det är nog den mest mångsidiga gitarr jag varit med om, och kan med lite pill täcka allt från spräckig rock till murrigt jazzljud. Halsen är väl ungefär som en på en tele, men tunnare och lite plattare. Den är väldigt lättspelad, men jag har alltid föredragit lite tjockare halsar.

Det roliga med mickarna är att de splitas med tonkontrollerna. Står de på fullt är gitarren i singel-läge, men när man vrider ned tonen kopplas den andra spolen in. Blir väldigt fett ljud. Allt är orginal på den.
Vad den väger exakt vet jag inte, men den är tung som bara den :) Typiskt för 70-talsgitarrer.
Den är till salu också.


15 Jul 2011, 17:07
Profile WWW

Joined: 16 Jul 2009, 12:57
Posts: 21
Location: Nynäshamn
Post 
Vad hade tänkt dig för pris på skönheten?


27 Jul 2011, 21:30
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.