View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 12:14



Reply to topic  [ 8 posts ] 
Tele mot Tele eller annat. 
Author Message
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post Tele mot Tele eller annat.
Jag tror inte jag kommer överrens med den, konstigt nog. Jag har precis fått tag på en fender telecaster 72 costum MIM, och dom är inte dumma till en början. Finns mycket få dings, och i övrigt i bra skick. Den är hyfsat uppgraderad med intonerade mässingssadlar, nya CTS volym och tonpotar, 500k och 250k respektive. Givetvis med PIO-kondingar, 0.047 och 0,01 tror jag det är. Mickarna är utbytta mot i stall neovin neotb12 (för att matcha outputten på lollarn), och i hals splitter nya Lollar Regal!!! Önskar en mer klassisk tele eller annat och skjuter gärna till en krona eller så. Bytesvärdet håller jag hyfsat högt med tanke på uppgraderingarna.
Bilder.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


18 Jul 2011, 03:26
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
davidihse wrote:

Jag tror inte jag kommer överrens med den, konstigt nog. Jag har precis fått tag på en fender telecaster 72 costum, och dom är inte dumma till en början. Finns mycket få dings, och i övrigt i bra skick. Den är hyfsat uppgraderad med intonerade mässingssadlar, nya CTS volym och tonpotar, 500k och 250k respektive. Givetvis med PIO-kondingar, 0.047 och 0,01 tror jag det är. Mickarna är utbytta mot i stall seymor duncan 5-2, och i hals splitter nya Lollar Regal. Orginalmickarna medföljer, men halsmicken är trasig. Önskar en mer klassisk tele. Bytesvärdet håller jag hyfsat högt med tanke på uppgraderingarna. <font color="red">Saknar nog mest min Paisley tele...</font id="red">myspace.com/slackervillezoo

Det kan jag förstå [;)]
Är det en USA, Mexico eller Japan?


18 Jul 2011, 09:03
Profile
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post 
MIM.

myspace.com/slackervillezoo


18 Jul 2011, 10:49
Profile WWW
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post 
Är det en svart 72:a med lönnbräda? Vill du testa en likadan fast japan 80-tal? Tycker inte riktigt om halsen på min, men den låter bra och är i lagom använt skick.

Vad är det för prisnivå du tänker dig på din?


18 Jul 2011, 17:48
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post 
Nej det är rosenträ. Och priset vet jag inte. Nya, fast då med sämre mickar och elektronik kostar 8000 hos tysken. Lollar micken går på 2000 typ, och sedan ingår ju två stallmickar. Så vad blir då värdet... jag vet inte. Maila om din gitarr!

myspace.com/slackervillezoo


18 Jul 2011, 19:05
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
Är strator uteslutna?
Har annars en fin MIM Classic 50´s från 1999, första året tror jag. Sunburst med mycket fint trä i kroppen, lönnbräda. Perfekt skick.
Lace Holy Grails som ska tillhöra toppskiktet av brumfria stratamickar.


19 Jul 2011, 07:56
Profile
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post 
Nej, något annat en strata vore bättre.

myspace.com/slackervillezoo


19 Jul 2011, 11:03
Profile WWW

Joined: 19 Apr 2006, 17:22
Posts: 1092
Location: Göteborg
Post 
Ersmarker wrote:

Är det en svart 72:a med lönnbräda? Vill du testa en likadan fast japan 80-tal? Tycker inte riktigt om halsen på min, men den låter bra och är i lagom använt skick.

Vad är det för prisnivå du tänker dig på din?




Är du intresserad av att sälja din lönnhalsare? Är halsen tunn eller tjock?


19 Jul 2011, 21:26
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.