 |
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|
Tele mot Tele eller annat.
| Author |
Message |
|
davidihse
Joined: 29 Sep 2009, 15:55 Posts: 3293
|
 Tele mot Tele eller annat.
|
| 18 Jul 2011, 03:26 |
|
 |
|
Goran
Joined: 03 Jan 2008, 12:21 Posts: 7803 Location: Malmö
|
davidihse wrote: Jag tror inte jag kommer överrens med den, konstigt nog. Jag har precis fått tag på en fender telecaster 72 costum, och dom är inte dumma till en början. Finns mycket få dings, och i övrigt i bra skick. Den är hyfsat uppgraderad med intonerade mässingssadlar, nya CTS volym och tonpotar, 500k och 250k respektive. Givetvis med PIO-kondingar, 0.047 och 0,01 tror jag det är. Mickarna är utbytta mot i stall seymor duncan 5-2, och i hals splitter nya Lollar Regal. Orginalmickarna medföljer, men halsmicken är trasig. Önskar en mer klassisk tele. Bytesvärdet håller jag hyfsat högt med tanke på uppgraderingarna. <font color="red">Saknar nog mest min Paisley tele...</font id="red">myspace.com/slackervillezoo
Det kan jag förstå [;)] Är det en USA, Mexico eller Japan?
|
| 18 Jul 2011, 09:03 |
|
 |
|
davidihse
Joined: 29 Sep 2009, 15:55 Posts: 3293
|
MIM.
myspace.com/slackervillezoo
|
| 18 Jul 2011, 10:49 |
|
 |
|
ChronicTown
Joined: 31 Oct 2004, 23:23 Posts: 4429 Location:
|
Är det en svart 72:a med lönnbräda? Vill du testa en likadan fast japan 80-tal? Tycker inte riktigt om halsen på min, men den låter bra och är i lagom använt skick.
Vad är det för prisnivå du tänker dig på din?
|
| 18 Jul 2011, 17:48 |
|
 |
|
davidihse
Joined: 29 Sep 2009, 15:55 Posts: 3293
|
Nej det är rosenträ. Och priset vet jag inte. Nya, fast då med sämre mickar och elektronik kostar 8000 hos tysken. Lollar micken går på 2000 typ, och sedan ingår ju två stallmickar. Så vad blir då värdet... jag vet inte. Maila om din gitarr!
myspace.com/slackervillezoo
|
| 18 Jul 2011, 19:05 |
|
 |
|
Goran
Joined: 03 Jan 2008, 12:21 Posts: 7803 Location: Malmö
|
Är strator uteslutna? Har annars en fin MIM Classic 50´s från 1999, första året tror jag. Sunburst med mycket fint trä i kroppen, lönnbräda. Perfekt skick. Lace Holy Grails som ska tillhöra toppskiktet av brumfria stratamickar.
|
| 19 Jul 2011, 07:56 |
|
 |
|
davidihse
Joined: 29 Sep 2009, 15:55 Posts: 3293
|
Nej, något annat en strata vore bättre.
myspace.com/slackervillezoo
|
| 19 Jul 2011, 11:03 |
|
 |
|
Vibrolux
Joined: 19 Apr 2006, 17:22 Posts: 1092 Location: Göteborg
|
Ersmarker wrote: Är det en svart 72:a med lönnbräda? Vill du testa en likadan fast japan 80-tal? Tycker inte riktigt om halsen på min, men den låter bra och är i lagom använt skick.
Vad är det för prisnivå du tänker dig på din?
Är du intresserad av att sälja din lönnhalsare? Är halsen tunn eller tjock?
|
| 19 Jul 2011, 21:26 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 7 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |
|