View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 10:52



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Gitarrsynth mot gitarr -Nu med bilder-[BORTA] 
Author Message
User avatar

Joined: 24 Jan 2010, 21:08
Posts: 332
Location: Norduppland SWISH
Post Gitarrsynth mot gitarr -Nu med bilder-[BORTA]
<b>BORTA</b>


24 Jul 2011, 14:36
Profile
User avatar

Joined: 25 Sep 2007, 21:08
Posts: 580
Location: Skåne, Hörby
Post 
Telemannen wrote:

Roland GR-20 med mikrofon GK-2, bytes mot gitarr.
Gitarren får gärna vara i form av telecaster - Squier Classic Vibe eller HPD alternativt en Vintage Icon V100 Les Paul "distressed" Tobacco burst(heter den så?). Det går alldeles utmärkt att fresta med annat, också [:)]

Länk till GR-20:
http://www.roland.com/products/en/GR-20/

Länk till schräddigt tubenklipp:
http://www.youtube.com/watch?v=hNUHsbdUdx8
(Saxofonljudet bör dock helst undvikas IMO [:D] )



vdd e där för pris på ena sån här nuförtiden?

/Öye

*****************************************************************
"Notuern" citat: "Ptja, men jag tycker att Marcello låter som en shreddande Bryan May"

http://www.myspace.com/whindie


24 Jul 2011, 15:53
Profile WWW
User avatar

Joined: 24 Jan 2010, 21:08
Posts: 332
Location: Norduppland SWISH
Post 
oyan wrote:

Telemannen wrote:

Roland GR-20 med mikrofon GK-2, bytes mot gitarr.
Gitarren får gärna vara i form av telecaster - Squier Classic Vibe eller HPD alternativt en Vintage Icon V100 Les Paul "distressed" Tobacco burst(heter den så?). Det går alldeles utmärkt att fresta med annat, också [:)]

Länk till GR-20:
http://www.roland.com/products/en/GR-20/

Länk till schräddigt tubenklipp:
http://www.youtube.com/watch?v=hNUHsbdUdx8
(Saxofonljudet bör dock helst undvikas IMO [:D] )



vdd e där för pris på ena sån här nuförtiden?

/Öye

*****************************************************************
"Notuern" citat: "Ptja, men jag tycker att Marcello låter som en shreddande Bryan May"

http://www.myspace.com/whindie

Vad jag förstått, så har denna modell utgått och ersatts med "GR-33" samt alldeles nyligen "GR-55"?
Nypris på denna modell har jag sett varierande uppgifter på, från 5300 kr till 6200 kr.


24 Jul 2011, 16:53
Profile

Joined: 20 May 2003, 23:28
Posts: 2794
Location: Sollentuna, Stockholm
Post 
Telemannen wrote:
Vad jag förstått, så har denna modell utgått och ersatts med "GR-33" samt alldeles nyligen "GR-55"?

Nja, GR-33 ersattes av GR-20, sen GR-55.


24 Jul 2011, 19:10
Profile
User avatar

Joined: 24 Jan 2010, 21:08
Posts: 332
Location: Norduppland SWISH
Post 
danix wrote:

Telemannen wrote:
Vad jag förstått, så har denna modell utgått och ersatts med "GR-33" samt alldeles nyligen "GR-55"?

Nja, GR-33 ersattes av GR-20, sen GR-55.

Ahh, tack för info [:)]! Har långtifrån alla indianer i kanoten vad beträffar gitarrsynthar och dess kronologi [:I][:o)]


24 Jul 2011, 19:37
Profile
User avatar

Joined: 24 Jan 2010, 21:08
Posts: 332
Location: Norduppland SWISH
Post 
Första och sista <b>BUMP</b>:en innan den åker ut på Blocket å Vend.

Ingen som är sugen [?] [:)]


30 Jul 2011, 11:56
Profile
User avatar

Joined: 24 Jan 2010, 21:08
Posts: 332
Location: Norduppland SWISH
Post 
"Skambud" under syntesajserns bytesvärde, i form av pedaler och annat emottages och beaktas gärna
Om du exempelvis har ett MXR Carbon Copy och en hygglig Compressor, kan det vara helt ok med byte rakt av.
Är någon riktigt sugen men inte har resurser just nu, kan vi säkert trumma ihop andra former av lösningar.
[:)]


06 Aug 2011, 20:27
Profile

Joined: 28 Apr 2010, 21:21
Posts: 43
Location: Ostvik
Post 
Du kanske är sugen på en Digitech GSP 21 med fotkontroller eller en Danelectro fab tone? Jag är egentligen mest sugen på micken.


07 Aug 2011, 22:01
Profile
User avatar

Joined: 24 Jan 2010, 21:08
Posts: 332
Location: Norduppland SWISH
Post 
OneMore wrote:

Du kanske är sugen på en Digitech GSP 21 med fotkontroller eller en Danelectro fab tone? Jag är egentligen mest sugen på micken.

Tack för erbjudandet, men inte riktigt vad jag behöver just nu [:)]


07 Aug 2011, 22:20
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.