| Author |
Message |
|
Telemannen
Joined: 24 Jan 2010, 21:08 Posts: 332 Location: Norduppland SWISH
|
 Gitarrsynth mot gitarr -Nu med bilder-[BORTA]
<b>BORTA</b>
|
| 24 Jul 2011, 14:36 |
|
 |
|
oyan
Joined: 25 Sep 2007, 21:08 Posts: 580 Location: Skåne, Hörby
|
Telemannen wrote: Roland GR-20 med mikrofon GK-2, bytes mot gitarr. Gitarren får gärna vara i form av telecaster - Squier Classic Vibe eller HPD alternativt en Vintage Icon V100 Les Paul "distressed" Tobacco burst(heter den så?). Det går alldeles utmärkt att fresta med annat, också [:)] Länk till GR-20: http://www.roland.com/products/en/GR-20/Länk till schräddigt tubenklipp: http://www.youtube.com/watch?v=hNUHsbdUdx8(Saxofonljudet bör dock helst undvikas IMO [:D] ) vdd e där för pris på ena sån här nuförtiden? /Öye ***************************************************************** "Notuern" citat: "Ptja, men jag tycker att Marcello låter som en shreddande Bryan May" http://www.myspace.com/whindie
|
| 24 Jul 2011, 15:53 |
|
 |
|
Telemannen
Joined: 24 Jan 2010, 21:08 Posts: 332 Location: Norduppland SWISH
|
oyan wrote: Telemannen wrote: Roland GR-20 med mikrofon GK-2, bytes mot gitarr. Gitarren får gärna vara i form av telecaster - Squier Classic Vibe eller HPD alternativt en Vintage Icon V100 Les Paul "distressed" Tobacco burst(heter den så?). Det går alldeles utmärkt att fresta med annat, också [:)] Länk till GR-20: http://www.roland.com/products/en/GR-20/Länk till schräddigt tubenklipp: http://www.youtube.com/watch?v=hNUHsbdUdx8(Saxofonljudet bör dock helst undvikas IMO [:D] ) vdd e där för pris på ena sån här nuförtiden? /Öye ***************************************************************** "Notuern" citat: "Ptja, men jag tycker att Marcello låter som en shreddande Bryan May" http://www.myspace.com/whindieVad jag förstått, så har denna modell utgått och ersatts med "GR-33" samt alldeles nyligen "GR-55"? Nypris på denna modell har jag sett varierande uppgifter på, från 5300 kr till 6200 kr.
|
| 24 Jul 2011, 16:53 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
Telemannen wrote: Vad jag förstått, så har denna modell utgått och ersatts med "GR-33" samt alldeles nyligen "GR-55"?
Nja, GR-33 ersattes av GR-20, sen GR-55.
|
| 24 Jul 2011, 19:10 |
|
 |
|
Telemannen
Joined: 24 Jan 2010, 21:08 Posts: 332 Location: Norduppland SWISH
|
danix wrote: Telemannen wrote: Vad jag förstått, så har denna modell utgått och ersatts med "GR-33" samt alldeles nyligen "GR-55"?
Nja, GR-33 ersattes av GR-20, sen GR-55. Ahh, tack för info [:)]! Har långtifrån alla indianer i kanoten vad beträffar gitarrsynthar och dess kronologi [:I][:o)]
|
| 24 Jul 2011, 19:37 |
|
 |
|
Telemannen
Joined: 24 Jan 2010, 21:08 Posts: 332 Location: Norduppland SWISH
|
Första och sista <b>BUMP</b>:en innan den åker ut på Blocket å Vend.
Ingen som är sugen [?] [:)]
|
| 30 Jul 2011, 11:56 |
|
 |
|
Telemannen
Joined: 24 Jan 2010, 21:08 Posts: 332 Location: Norduppland SWISH
|
"Skambud" under syntesajserns bytesvärde, i form av pedaler och annat emottages och beaktas gärna Om du exempelvis har ett MXR Carbon Copy och en hygglig Compressor, kan det vara helt ok med byte rakt av. Är någon riktigt sugen men inte har resurser just nu, kan vi säkert trumma ihop andra former av lösningar. [:)]
|
| 06 Aug 2011, 20:27 |
|
 |
|
OneMore
Joined: 28 Apr 2010, 21:21 Posts: 43 Location: Ostvik
|
Du kanske är sugen på en Digitech GSP 21 med fotkontroller eller en Danelectro fab tone? Jag är egentligen mest sugen på micken.
|
| 07 Aug 2011, 22:01 |
|
 |
|
Telemannen
Joined: 24 Jan 2010, 21:08 Posts: 332 Location: Norduppland SWISH
|
OneMore wrote: Du kanske är sugen på en Digitech GSP 21 med fotkontroller eller en Danelectro fab tone? Jag är egentligen mest sugen på micken.
Tack för erbjudandet, men inte riktigt vad jag behöver just nu [:)]
|
| 07 Aug 2011, 22:20 |
|
|