| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Gitarr mot Nikon-objektiv http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=10&t=61452 |
Page 1 of 1 |
| Author: | lpstd [ 02 Aug 2011, 10:20 ] |
| Post subject: | Gitarr mot Nikon-objektiv |
Mitt objektiv till min Nikon systemkamera har pajat och jag kan eventuellt tänka mig att offra en av nedanstående gitarrer till förmån för ett objektiv. Finnes: ======= Gitarr 1: HPD-telecaster. Hals från Warmoth köpt ny våren 2011, 22 band, RW, standard thin, blanklackad, graphtech tusq-sadel, Gotoh stämskruvar. Svart kropp från Allparts, Fender 51-nocaster pickuper. Fender 3-sadlars stall av vintagetyp (med kompenserbara eller vanliga mässingssadlar), Fender HW1-pottar och kontrollpanel. Eventuellt med hard case. Gitarr 2: Pearl Export Deluxe. Les Paul-liknande japantillverkad gitarr från tidigt 80-tal. Bindings på halsen men inte på kroppen. Två humbuckers och coilsplit. Köpt av Ohjay här på bojen förra året. Gammalt hard case i dåligt skick finns. Sökes: ====== Nikon DX-kompatibelt objektiv med Zoom. Ska passa till min Nikon D3000. Bildstabilisering (VR på Nikon-språk). Gärna t.ex 18-200 mm, men alla förslag beaktas. Alla förslag beaktas. Pengar emellan åt endera hållet kan självklart diskuteras. Gitarr kan skickas med bussgods om hard case ingår. För enkelhetens skull förbehåller jag mig rätten att genomföra affären om och när jag vill även om jag har diskuterat med andra. Ska försöka fixa bilder. (Fast jag har ju inget objektiv...) |
|
| Author: | julianrocks [ 02 Aug 2011, 12:05 ] |
| Post subject: | |
Jag har ett AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G som är praktiskt taget oanvänt. Kanon all-round-objektiv. Litet och smidigt. Bra i mörka förhållanden också. Det är ju inte vad du efterfrågar. Men vafan, värt att fråga iaf. Intressant? |
|
| Author: | lpstd [ 02 Aug 2011, 12:11 ] |
| Post subject: | |
julianrocks wrote: Jag har ett AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G som är praktiskt taget oanvänt. Kanon all-round-objektiv. Litet och smidigt. Bra i mörka förhållanden också. Det är ju inte vad du efterfrågar. Men vafan, värt att fråga iaf. Intressant? |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|