Epi Emperor Regent mot tex Gretsch 5120- Borta
Inser att jag har ALLT för mkt att göra...så mina tankar kring att modda denna till ngt för mig mer användbart skjuts ju fan bara på framtiden hela tiden...
Nåja. Jag gillar ju att använda halvackar samt jazzboxar för att lira rocknroll med...varför jag lägger en trevare om ett byte.

Detta var en ganska dyr Epi när det begav sig. Tillverkad i Korea. Vacker som få.... Kort sagt e den i mkt mkt mkt fint skick. Band å brädjobb e gjort. Stränghöjden på den e mao låg.

Enda punkten där man eg ser att den inte e ny e lacken på huvudet. På typiskt manér har den lite klarlack separering där.

Flytande minihumbucker. Skulle beskriva tonen i den som gutt murrig jazzbox-i brist på bättre förklaring. Jag har strängat den med vanliga 10-46 fn då jag bänder en hel del...å det fungerar alldeles utmärkt. Som alla andra jazzboxar funkar den ju som ren opluggad orkestergitarr med fö.

Detta e alltså en fullstor låda. Modellen har ju mkt mkt gamla anor...
http://www.epiphone.com/Products/Archtop/Emperor-Regent.aspx(vilket man tex kan läsa lite om här)

Å jadå. Den ser lika fin ut baktill med.

Iom att jag då inte verkar hinna med att sätta fräsen i den ser jag gärna ett byte mot tex en såndäringa Kina Gretsch 5120 eller liknande. Ibanez jazzboxar går bort då jag provat dem,om det inte e ngt exceptionellt.
Om det e ngt annat,som kan vara dyrare,i samma riktning fungerar det med.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.