View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 20:23



Reply to topic  [ 1 post ] 
Meck-kunniga i Uppsala/Sthlmstrakten sökes (glapp i orgel) 
Author Message
User avatar

Joined: 01 Mar 2013, 00:46
Posts: 122
Location: Uppsala
Post Meck-kunniga i Uppsala/Sthlmstrakten sökes (glapp i orgel)
För några år sedan postade jag en tråd här om min glappande gamla Philicorda (viewtopic.php?f=21&t=91306), efter att ha riggat lite hemmastudio i nya lägenheten blev jag lite sugen på att försöka få tag på nån igen som kan hjälpa till (mot betalning såklart) att få den att fungera lite bättre igen. Problemet med åbäket är att rattar och knappar glappar en jäkla massa (knapparna framförallt känns som att de sitter lite löst och glappar en jävla massa), rattarna är det inte lika illa med, de glappar och sprakar när man rör dem men så länge man inte justerar dem så mycket medans man spelar så fungerar det ju. Knapparna oroar mig dock, känns som att de fungerar sämre och sämre.

Misstänker (läs "hoppas") att det är något som går att åtgärda genom att rent fysiskt fästa fast knapparna lite bättre igen, har inte vågat mig på att öppna orgeln själv för att inte sabba något så därför efterlyser jag någon i uppsala/sthlmstrakten som är allmänt teknikkunnig och meckig (extra plus om man har rustat elorglar för såklart) som skulle kunna hjälpa till att ge orgeln många fler år i livet. :)


Attachments:
orgel.jpg
orgel.jpg [ 126.01 KiB | Viewed 9498 times ]
03 May 2019, 16:02
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.