Jag kör marshall in i en Bad cat unleash. Loopen i unleashen kör jag in i en Axxess GRX-4. I Axxess:en kör jag ett Strymon timeline i första loopen, ett Digitech RV-7 i andra loopen och ett Digitech Supernatural i tredje loopen. Fjärde loopen använder jag för att sluta/bryta en kontakt som byter kanal på Unleashen. På detta vis får jag 2 olika volymer, 2 olika reverb + såklart massa olika delay då delayet är programmerbart. Det låter kalas, problemet är bara att det smäller när jag aktiverar/deaktiverar loop 2 eller 3, dvs de bägge reverben. När jag provar att sätta en buffer (testade med en TC mini spark) efter utgången på Axxessen blir det bättre. Men om jag upplever att om jag ligger kvar länge på en loop och sedan byter så smäller det lite igen.
Någon som kan klura ut vad det är som sker? Har läst lite om att unleashen kan läcka ut ström som "laddar" upp loopen på något vis så detta skulle undvikas genom en buffer på unelashens utgång, detta funkar dock inte, jag måste ha buffern på unleashens ingång, så det känns snarare som att det är reverbpedalerna som ställer till det.
Ska mixtra vidare imorgon, men det vore intressant om någon har några tips!
Blir lite less på mig själv för att jag alltid ska krångla till det... Men det är ju nice att köra gammelmarshall och ändå kunna byta komp/solo-volym samt delay/reverb med fotswitchen