För att mest lufta min mening, aldrig fattat vitsen med hur M40´n är kopplad vad avser det där.
Hade kunnat se det om spänningsdubblering låg på tallriken men som det är..?
Nu är det samtidigt så att herrarna på Klemt säkerligen hade bättre koll än jag.. så jag viker mig. Men hade gärna fått det förklarat.
Att märka i sammanhanget är att jag är STOR beundrare av Klemt och deras konstruktioner.
Ta som S-40 och BS-40 i sina första tappningar. Kretsen e samma som vilken Plexi som helst (om än Klemt maskinerna ngr år tidigare), handlar bara om att sätta om div värden framför allt kring PI´n.
Å det till trots då med chassi i lågvärdigt rostfritt stål, med "säkra skott" mellan avdelningarna.. I S-40´ns fall tom med LYSRÖR invid fronten!
Så.. Kan man skapa riktigt välljudande Plexis av de? Ja, det skall man väl eg inte orda om för högt, men visst kan man det.
Å då till tonen av att i skillnad Marshall burken så väger dessa Klemt 9,5kg.. LOL
DÄREMOT skulle det lagstadgas att tyskar ALDRIG får designa ljud för råkkänråll!!
Vad de än producerat låter det kallt och hårt, som nedskruvat från en stolpe i nazi Tyskland!
Tekniskt däremot. E som deras bilar, å se det finns bara ett enda folkslag i världen som bygger en bil färdigt.
Så enkelt e re bara.
Edit; Varför lågvärdigt rostfritt? Jo, för att det innehåller ferritiskt material och därmed blir.. skärm.
Gossarna där på Klemt skojar man fan inte bort. Värt att notera är att Klem S-40 lanserades 1963. Ritades mao innan det, och använder ECC-808 i preampen. Går ju knappt att lösa för pengar idag, men går utmärkt att stifta om till antingen vanliga 83´or eller än hellre 6n2p.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.