View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 01:39



Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Prisutvecklingen på nytillverkade rör 
Author Message
User avatar

Joined: 23 Apr 2019, 17:46
Posts: 393
Location: Mönsterås
Post Re: Prisutvecklingen på nytillverkade rör
peterh wrote:
Jag hoppas att jag kan lugna alla rör-konsumenter, det finns ingen orsak till oro, ingen orsak att hamstra
eller köpa rör till asttronomiska priser av obskyra Internet källor. Det finns rör så det räcker till alla.

Under tiden fortsätter tubular-well.se att sälja JJ rör till priser som enbart justeras med inflationen.
JJ tillverkas i slovakien som finns inom EU, har inget med ryssland att göra.


Hej Peter!
Roligt att höra det funkar bra med leveranser .
Om jag får gissa utifrån jag läst på webben , verkar det som JJ gått en lite ovanlig väg.
Mindre rörsäjare (ursäkta Peter) verkar inte ha något problem med leverans, medan BIG PLAYERS har det och samtidigt som dom vill dra upp priserna pga det.

Glad att höra vi kan lita på leverans !

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


29 Apr 2022, 19:05
Profile
User avatar

Joined: 07 Jan 2008, 14:34
Posts: 924
Location:
Post Re: Prisutvecklingen på nytillverkade rör
Men Peter H, för tusan, har du ingen heder? Du har förvandlat den här tråden till en ren reklamtråd för din egen verksamhet. Känns det ok?

_________________
Johan H
Kultivator, Ur kaos, Nomads of hope mm
Finns på Spotify


10 May 2022, 20:30
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 20 Mar 2013, 21:57
Posts: 1429
Location: göteborg
Post Re: Prisutvecklingen på nytillverkade rör
maglemer wrote:
Men Peter H, för tusan, har du ingen heder? Du har förvandlat den här tråden till en ren reklamtråd för din egen verksamhet. Känns det ok?

Jag har svarat på frågor. Skulle jag tigit och låta obekräftade felaktiga uppgifter förbli oemotsagda ?

_________________
Välljud med garanti www.tubular-well.se


11 May 2022, 07:13
Profile WWW

Joined: 04 Aug 2009, 11:35
Posts: 738
Location: Åstorp
Post Re: Prisutvecklingen på nytillverkade rör
peterh wrote:
maglemer wrote:
Men Peter H, för tusan, har du ingen heder? Du har förvandlat den här tråden till en ren reklamtråd för din egen verksamhet. Känns det ok?

Jag har svarat på frågor. Skulle jag tigit och låta obekräftade felaktiga uppgifter förbli oemotsagda ?

Nä det skulle du inte. I mina ögon var maglemer ironisk men gick tillbaka o läste inläggen och gissar att det var allvar bakom. Så typiskt bojen, här står jantelagen högt i kurs! Fy fan vilka tråkiga gubbjävlar som härjar o förstör


23 May 2022, 19:43
Profile

Joined: 10 Nov 2005, 01:37
Posts: 915
Location:
Post Re: Prisutvecklingen på nytillverkade rör
Stefan_E wrote:

Nä det skulle du inte. I mina ögon var maglemer ironisk men gick tillbaka o läste inläggen och gissar att det var allvar bakom. Så typiskt bojen, här står jantelagen högt i kurs! Fy fan vilka tråkiga gubbjävlar som härjar o förstör


Oklart vad eller vem du syftar på med jantelagen.
Jodå inlägg på ett forum kan vara mer eller mindre stämningshöjande och ibland så håller de sig till ämnet också. Jag vet inte i vilken kategori du vill placera ditt eget?

Jag startade själv tråden med hopp om en seriös diskussion om ämnet.

För egen del så tycker jag det är magstarkt och minst sagt provocerande att anklaga andra för desinformation endast med utgångspunkt från anekdotisk bevisföring typ "jag får tag i rör så alltså finns det inget problem alls" och sedan upprepa det gång på gång utan ny infomation som tillför något. Det Owe beskriver stämmer ganska bra med det jag uppfattat.

Det fanns gott om artiklar om detta inklusive att JJ själva skrev om det på sin egen hemsida. Nu har jag läst (dock obekräftat) att rör sedan dess hittar ut från Ryssland vilket naturligtvis innebär att situationen inte är lika kritisk längre och JJ har tagit bort sin notice om begränsad tillgång och långa leveranstider.
Man kan återigen köpa t ex JJ ECC83S hos större handlare som tube town men de är fortfarande inte särskilt prisvärda där (>20 EUR) vilket gynnar mindre handlare


23 May 2022, 21:11
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 20 Mar 2013, 21:57
Posts: 1429
Location: göteborg
Post Re: Prisutvecklingen på nytillverkade rör
Obi,
Det står dig fritt att köpa från dyra utländska källor, likaså står det dig fritt att tro att det är brist på rör.
Själv tror jag inte på allt som skrivs.

_________________
Välljud med garanti www.tubular-well.se


24 May 2022, 08:55
Profile WWW

Joined: 10 Nov 2005, 01:37
Posts: 915
Location:
Post Re: Prisutvecklingen på nytillverkade rör
peterh wrote:
Obi,
Det står dig fritt att köpa från dyra utländska källor, likaså står det dig fritt att tro att det är brist på rör.
Själv tror jag inte på allt som skrivs.


Tack Peter, det får man vara oerhört tacksam för :mrgreen:


24 May 2022, 10:44
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 23 Apr 2019, 17:46
Posts: 393
Location: Mönsterås
Post Re: Prisutvecklingen på nytillverkade rör
Stefan_E wrote:
Nä det skulle du inte. I mina ögon var maglemer ironisk men gick tillbaka o läste inläggen och gissar att det var allvar bakom. Så typiskt bojen, här står jantelagen högt i kurs! Fy fan vilka tråkiga gubbjävlar som härjar o förstör


Stefan ??? Vem är det egentligen som ger uttryck för det du inte gilla ?

Att Peter o maglemer/Johan har haft meningutbyte tidigare det vet vi som är här ofta och ingen nyhet eller vad du sätter namn på vad du tycker det är . Dom har olika åsikter om vad som kan vara viktigt när man läser värden på rör och varit intressant att läsa dialog.
Har Johan reagerat stark och lite of ämnet, mja det har man rätt att tycka .
Men TYCKA ? är långt från vad du ger uttryck för.
Om du tycker Johan gick för långt? ,,,, Fine
Men det du skriver är långt från det !
Betar ner det :

1: Så typiskt bojen. Vad menar du typisk Bojen? Jag har varit här o svarat på frågor i över 30 år ( jag var med på GMF planket tid) och under åren har lärt mig att det fanns dom som gillade provosera och köra "pissa längst tävling" . Men tänk efter vilka är kvar från den tiden ? Jo jag o Tubis.

2: Här står jantelagen högt i kurs. Och vad menar du i detalj ? utvekla gärna !

3:Fy fan vilka tråkiga gubbjävlar som härjar o förstör.
Här är jag enig med Obi, vem syftar du på ? hade du skrivet : gubbejävel och inte gubbjävlar, hade det varit tydligare.
Vem härjar o förstör (not, jag ser inte dig så ofta o är i med i dialogen)?

Så Stefan, min fråga till dig är vad bidar du med till detta forum med info ?
Vad vet du om rör ? Frågar för jag vet inget om du kan något eller bara är en tyckare eller ett troll ?

Och för resten av er.
Har tänkt på detta att JJ skickar till "mindre" rör säljare men ger större handlare notis om att det kan dröja.
Får nog säga att det var ett smart och insiktfullt move av JJ.
Större handlare har många gånger fler produkter att erbjuda och överlever mer dröjesmål, medans mindre inte gör det.

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


25 May 2022, 19:23
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.