View unanswered posts | View active topics It is currently 05 May 2024, 15:15



Reply to topic  [ 1 post ] 
Ngn som vet något om Cornfords nya Roadhouse-serie 
Author Message

Joined: 28 Dec 2007, 11:23
Posts: 21
Post Ngn som vet något om Cornfords nya Roadhouse-serie
Jag gillar Cornfords förstärkare och har en liten Cornford-combo sedan en massa år. Jag har länge varit sugen på deras topp MK50H, men den kostar en slant, så jag har spelat vidare på mina gamla Marshall.

Men nu släpper de en ny serie; Roadhouse som är byggd på kretskort och därför är billigare att producera och då blir man förstås nyfiken och kanske lite sugen.

Tyvärr finns det inte mycket info ute förutom att det blir fyra modeller 30w och 50w i kombo och topp-versioner. Det verkar vara EL34:or i alla varianter, vilket var lite överraskande eftersom jag aldrig sett någon 30w:are med EL34:or. Det vore i så fall perfekt för mig som gillar förstärkare med EL34:or men som de flesta av oss inte behöver mer effekt än vad en fyrtolva i en replokal eller på en mindre scen behöver. I mitt fall vet jag att det är mindre än vad en 50w Marshall topp ger, men mer än en 6w Cornford levererar.

Är det någon som vet mer om den här nya serien eller om andra 30w-förstärkare med EL34:or?

/CM
PS Jo, jag vet att 30w bara är "2 komma nåt" dB mindre än 50w... Men jag vet också att Cornford-förstärkare låter bra även när man inte pressar slutsteget så hårt.


20 Mar 2008, 14:51
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.