View unanswered posts | View active topics It is currently 04 May 2024, 02:31



Reply to topic  [ 9 posts ] 
rörordning i koch pedaltone 
Author Message

Joined: 03 Mar 2006, 11:29
Posts: 1006
Location: Helsingborg
Post rörordning i koch pedaltone
någon som vet ordningen på rören i en koch pedaltone? vilket är till vad?
koch vägrar svara.

Image
bobby saves!


26 Jun 2008, 11:31
Profile WWW

Joined: 09 Jan 2008, 22:05
Posts: 956
Location: Luleå
Post 
" The first three 12AX7 preamp tubes send these classic Koch tones to virtually any input imaginable; from your favorite amp to any type of recording/PA console. The fourth 12AX7 tube acts as a 0.5 watt Power Amp, with its own Gain & Volume controls adding depth and attitude. "

Prova dig fram, men det kanske är från vänster till höger 1, 2, 3, 4


26 Jun 2008, 13:07
Profile
User avatar

Joined: 07 Jan 2008, 16:03
Posts: 1653
Post 
Världens bästa pedal! [:p]

V1 är rena kanalen, V2 och V3 är distkanalen och V4 är poweramp-kretsen. V2 är den med gummitutan på för låg mikrofoni.

Tjoflöjt!

/Tom-Andrew
<hr noshade size="1"><font size="1">Låter det bra så är det antagligen bra...</font id="size1">


26 Jun 2008, 17:29
Profile

Joined: 03 Mar 2006, 11:29
Posts: 1006
Location: Helsingborg
Post 
tack ska ni ha,,,drog iväg ännu ett mail till koch idag! med svar direkt!!! :O
misstänker att mitt första inte kom fram.

tom andrew> jepp så stog det där med! :)
har du oxå en? någon lyckad rör kombo för din del?

Image
bobby saves!


26 Jun 2008, 18:52
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Jan 2008, 16:03
Posts: 1653
Post 
svaj wrote:

tack ska ni ha,,,drog iväg ännu ett mail till koch idag! med svar direkt!!! :O
misstänker att mitt första inte kom fram.

tom andrew> jepp så stog det där med! :)
har du oxå en? någon lyckad rör kombo för din del?

De glada gossarna på Koch verkar vara lite oberäkneliga när det gällar att svara på mail...
Jag har ett ca 50% utfall på mina mail till dem.

Japp, jag har också en Koch Pedaltone. Jag köpte min på Estrad Musiks sommarrea för ett antal år sedan och har faktiskt inte känt att jag behöver byta rör i den ännu. Den låter fortfarande förträffligt! [8D]
Jag fick tipset av Vägra Floyd och när jag sedan testade den kunde jag inte låta bli!

Min Pedaltone har jag numera byggt om så att jag kan styra kanalväxlingen med min TC Electronic G-System. Fotswitcharna på Pedaltonen styr nämligen bara styrspänningen till ett antal reläer och kan därför styras med de dubbla kanalväxlingsmöjligheterna på G-System! Sjukt praktiskt! [8D]

/Tom-Andrew
<hr noshade size="1"><font size="1">Låter det bra så är det antagligen bra...</font id="size1">


27 Jun 2008, 08:31
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7413
Location: Uddevalla
Post 
Lite off topic men jag skickade ett mail till Laney. Då plingade det till i min maillåda och exakt mitt mail kom till mig själv.
Vad betyder det?
Jag använde Laneys egen frågelåda.
Stutsade mitt mail till mig själv eller?
För nått svar har jag inte fått och det har gått låååång tid[}:)]


27 Jun 2008, 08:35
Profile

Joined: 03 Mar 2006, 11:29
Posts: 1006
Location: Helsingborg
Post 
tom>>> är det den midi moden man hittar efter lite googlande??? paketet för 30 dollar??

satt o pelade med min och testade lite olika rör,, slutade med att jag
satte tillbaka alla gamla rör, men lät en jj sitta i 3 steget, lite klarare dist.

tubis, dom flesta mailform brukar skicka tillbaka ditt mail som en kopia, så du ser att det har kommit iväg, det är nog bara laney som inte orkar svara

Image
bobby saves!


27 Jun 2008, 11:54
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Jan 2008, 16:03
Posts: 1653
Post 
svaj wrote:

tom>>> är det den midi moden man hittar efter lite googlande??? paketet för 30 dollar??
Du det vete fan... Jag har inte googlat så mkt, jag mailade dem och frågade hur man skulle gå tillväga och fick ett svar att det gick utmärkt att modda, men att de inte utför modifieringar själva längre pga tidsåtgången. Switchningen går till så att fotswitcharna bryter eller sluter styrspänningen till reläerna i kretsen. Jag kopplade in två 1/4" stereo-telejack och leder styrspänningen via kanalswitchningsreläerna i mitt G-System och sköter switchningen därifrån. G-System kan styra fyra funktioner så det passar ju utmärkt till Pedaltone... [8D]

G-System är även fiffigt på det att man kan assigna två olika reläinställningar per program och sedan switcha mellan dessa med ett tryck på dedikerad trampswitch på fotkontrollen. Jag är mkt nöjd med min rigg just nu!

Jag använder alltså inte MIDI i dagsläget, men är bra nyfiken på hur Pedaltone-modden för MIDI-styrning funkar! Har du måhända en länk?

/Tom-Andrew
<hr noshade size="1"><font size="1">Låter det bra så är det antagligen bra...</font id="size1">


27 Jun 2008, 12:13
Profile

Joined: 03 Mar 2006, 11:29
Posts: 1006
Location: Helsingborg
Post 
ok då är jag med!

njea, jag hittade bara ett kit då jag sökte på koch pedaltone schematic, den va otroligt anonym! ingen länk eller något bara ett pris :O
hittar den inte nu,

Image
bobby saves!


28 Jun 2008, 00:20
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.