View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2024, 18:49



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Blackheart Little Giant 
Author Message

Joined: 05 Aug 2008, 08:51
Posts: 757
Location: Mora Sweden
Post Blackheart Little Giant
Är det någon som har börjat modda sin Little Giant ännu. Tillverkaren länkar till både tips och färdiga mod-kits på sin hemsida. http://www.blackhearteng.com/blog/2007/ ... le-gi.html På de flesta forum rekommenderas att man byter ut bef kinarör mot bättre. Är det någon som hunnit testa?


08 Aug 2008, 12:59
Profile
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 21:10
Posts: 280
Location: Tellus
Post 
tn97ahs wrote:

Är det någon som har börjat modda sin Little Giant ännu. Tillverkaren länkar till både tips och färdiga mod-kits på sin hemsida. http://www.blackhearteng.com/blog/2007/ ... le-gi.html På de flesta forum rekommenderas att man byter ut bef kinarör mot bättre. Är det någon som hunnit testa?

Har både Lilla Jätten och Mojos modkit hemma. Har fortfarande inte fått tid att löda ihop det. Var lite besviken att man inte fick Sprague caps till kittet.


14 Aug 2008, 00:35
Profile

Joined: 05 Aug 2008, 08:51
Posts: 757
Location: Mora Sweden
Post 
Vad fick du ge för det innan du hade det hemma? Jag testade min "lilljätte" för första gången i går. Jag var tvungen att bygga en entolva först. Jag kan säga att när jag först testade den med originalrören blev jag besviken men när jag bytte dessa till TAD som jag köpte samtidigt från Thomann blev det något helt annat. Den spelar lätt tillräckligt högt för en replokal med en normal trummis. Då har jag T M B och volym på klockan tolv i 5 wattsläget. Därefter ger den inte märkbart högre volym bara mer dist. Den andra gitarristen spelade väldigt högt på en Bassman och en 15-tummare. Det är otroligt hur länge "lilljätten" hänger med i volymracet. Har du några tänkvärda tips?


15 Aug 2008, 08:07
Profile
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 21:10
Posts: 280
Location: Tellus
Post 
Jag gav 90+frakt(10). Så totalt var det 100 dollar. Jag har förstått att jag aldrig kommer att få tid. Så jag kommer att sätta ut det för 500 kronor inklusive frakt.
Jag tycker (min smak) att den är vass (har originalrören) än så länge och jag driver den genom en Celestion greenback 12 eller två Jensen 12or. Skall testa lite nya rör. Tänkte på Groove tubes. Hör av mig när jag testat.


26 Aug 2008, 19:01
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.